شناسهٔ خبر: 26328268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بازدید اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

تنها راه تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تهاتر است/ شهرداری پول نقد ندارد

اعضای کمیسیون بودجه شورا دربازدیدی از خط ۶ و ۷ مترو اظهار داشتند تنها راه باقی مانده برای تکمیل این خطوط تهاتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بازدیدی ۶ ساعته به همراه مسئولین ارشد شهرداری تهران از روند ایجاد خطوط ۶ و ۷ مترو تهران بازدید کردند.

سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حالی اتمام این پروژه ها نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد که شهرداری منابع نقدی ندارد و ادامه کار تنها با تهاتر امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: شهرداری امروز تبدیل به یک ثروتمندی بی اعتبار شده است و دلیل آن این است که اساسا شهرداری فاقد سیستم تقویم اموال شناسنامه‌دار است و مفهوم آن این است که شهرداری دارایی‌های زیاد و پراکنده دارد اما نمی‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان را وثیقه کند.

رسولی با بیان اینکه در مورد دارایی‌های درشت دانه بحث‌ها و چانه‌زنی‌های زیادی بین شهرداری و بانک شهر انجام شده است، گفت: به نظر می‌رسد باید همکاری سه‌جانبه‌ای بین شورا، شهرداری و بانک شهر ایجاد شود تا در مورد نحوه پرداخت بدهی‌ها و ادامه کار به جمع‌بندی برسیم چرا که باید هر چه زودتر این مسئله حل شود و به نظر می‌رسد ورود شورا به عنوان ریش سفید می‌تواند نقش تسهیل‌گری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران می‌بایست هر چه سریع‌تر سامانه‌ای را برای شناسنامه‌دار کردن و دارایی‌ها تشکیل دهد، گفت: توافق در مورد املاک درشت‌مقیاس در شهرداری با هر بخش اجرایی باید در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گیرد تا شورا در قالب یک ریش سفید به دعواها پایان دهد.

رسولی با اشاره به ایجاد حواشی اجتماعی در مقطع انتقال مدیریت شهری در مورد پروژه‌های بزرگ مقیاس همچون خط ۷ گفت: مردم سوال دارند که دقیقا چه زمانی این خط افتتاح می‌شود؟

وی افزود: در تاریخ مترو سابقه نداشته که کل پروژه از صفر تا ۱۰۰ به یکباره افتتاح شود و بهتر است خطوط مترو را تکه تکه افتتاح کنیم تا هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

نظر شما