شناسهٔ خبر: 26327421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اتحادیه اروپا و فرانسه به وعده های خود عمل کنند

ایرنا : «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اعلام کرد که در شرایط جدید، انتظار ما از اتحادیه اروپا و فرانسه این است که سریع به وعده های خود عمل کنند.

صاحب‌خبر -

 در دیدار شافعی با «دیدیه کلینگ» رئیس اتاق بازرگانی پاریس که با حضور تعدادی از روسای اتاق های استانی کشور از جمله گیلان و قم، برخی از نمایندگان شرکت های ایران و همچنین «محمد طاهری» معاون سفارت ایران در پاریس انجام شد، همکاری اتاق های بازرگانی ایران و فرانسه برای ارتقا روابط دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قدمت تاریخی روابط اقتصادی دو کشور و ردپای فرانسه در اقتصاد ایران از گذشته تاکنون گفت: اتاق بازرگانی ایران آماده است در جهت پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور و رفع موانع کنونی به خصوص در بخش های خودرو و انرژی با فرانسه همکاری کند.

وی افزود با توجه به مواضع اخیر مثبت مقامات فرانسوی در حفظ برجام ، ایران انتظار دارد اتحادیه اروپا و فرانسه به وعده های خود در زمینه حفظ برجام عمل کنند.

در ادامه این نشست، دیدیه کلینگ رئیس اتاق بازرگانی پاریس گفت: روابط دو کشور از قدمت طولانی برخوردار است و اتاق بازرگانی پاریس همراه با سایر نهادهای اقتصادی فرانسه تلاش می کند در شرایط حاضر شرکت های فرانسوی بتوانند در بازار ایران به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: فرانسه در این زمینه برنامه دارد و به رغم مشکلاتی که آمریکا در مسیر روابط اقتصادی دو کشور قرار داده است، مصمم هستیم از منافع شرکت های فرانسوی در بازار ایران حمایت کنیم.

هیات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران متشکل از تعدادی از روسای اتاق های بازرگانی برخی از استان ها و نمایندگان ۳۰ شرکت از بخش های خصوص و دولتی به مدت دو روز از تاریخ ۴ لغایت ۵ تیر ۹۷ و در چارچوب تقویت همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور و مذاکره در خصوص یافتن راه های توسعه روابط دو کشور، در پاریس بسر می برند.

 

نظر شما