شناسهٔ خبر: 26326977 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 شرکت برق منطقه‌اي خوزستان حائز رتبه برتر شد

اهواز-خبرنگار آفرينش

شرکت برق منطقه‌اي خوزستان يکي از پنج شرکت برتر در استقرار موثر و بهينه مهندسي ارزش (تکنيک مديريتي بهينه کردن اجراي پروژه‌ها در سه مقوله کاهش هزينه‌ها، افزايش کيفيت و عملکرد آن و کاهش زمان اجرا) شد.

مهندسي ارزش کوششي سازماندهي شده از گروهي افراد موثر و آگاه به موضوع و ذينفع جهت تجزيه و تحليل منظم جنبه‌هاي مختلف پروژه، تعيين روشها و شيوه‌هاي مناسبتر و بهبود مستمر پروژه در مراحل مختلف چرخه حيات آن مي‌باشد.اين علم به عنوان يک فناوري شناخته شده در کشورهاي پيشرفته جهان براي بهينه کردن سرمايه‏گذاري، افزايش ارزش توليد و کاهش هزينه‏هاي غيرضروري پروژه به کار مي‏رود.

از آن جايي که شرکت سهامي برق منطقه‌اي خوزستان، عهده دار اجراي پروژه‎‏هاي عظيم، تخصصي و پيچيده به منظور تامين و انتقال انرژي الکتريکي مطمئن براي مشترکان و همچنين بهبود شبکه‎هاي موجود و تلاش در ارتقا و کارايي خدمات است، استفاده از روش مهندسي ارزش در پروژه‏هاي با ارزش سرمايه‎گذاري مشخص را در دستور قرار داده بود.

به واسطه استقرار موثر و بهينه مهندسي ارزش در اين شرکت، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت توانير با اهداي لوح تقديري به مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان، کسب رتبه يکي از پنج شرکت برتر در استقرار مهندسي ارزش را اعلام و از تلاشهاي صورت گرفته تشکر و قدرداني کرد. ارديبهشت ماه گذشته نيز، شرکت برق منطقه‌اي خوزستان يکي از ده شرکت برتر در سامانه تدارکات الکترونيکي دولت (ستاد) شده بود.

مدير کل سازمان تأمين اجتماعي آذربايجان غربي:

37 درصد مردم آذربايجان غربي تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند

اروميه- صديقي

مدير کل تامين اجتماعي آذربايجان غربي گفت: 37 درصد مردم استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند.

مقصود مقدمي کيا درخصوص بخشودگي جرايم کارفرمايان خوش‎حساب، با بيان اينکه در سطح استان يک ميليون و156هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي وجود دارد؛ اظهارکرد: تنها 37 درصد مردم استان تحت پوشش هستند که نسبت به جمعيت استان آمارخوبي نيست.

مقدمي‌‎کيا ادامه داد: دليل اصلي پايين بودن آمار افراد تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي استان پايين بودن درآمد و کشاورز بودن مردم آذربايجان غربي است.

وي با اشاره به اينکه کل بدهيهاي معوق به تامين اجتماعي استان220ميليارد تومان است افزود: بزرگترين بدهکاران به سازمان تامين اجتماعي استان شهرداريها و بخصوص شهرداري اروميه است که بيش از80ميليارد تومان به تامين اجتماعي استان بدهي معوقه دارد. مقدمي‎کيا درخصوص طرح ويژه بخشودگي جرايم کارفرمايان خوش حساب که درحال اجرا است تصريح کرد: دراين طرح کارفرماياني که تادهم تيرماه سال جاري حق بيمه و ليست بيمه خود را تحويل سازمان دهند از بخشودگي 100درصدي کل جرايم ديرکرد برخوردار خواهند شد. وي ادامه داد: تنها کارفرماياني مشمول اين طرح مي‎شوند که در18ماه قبل بحران، حداقل 4ماه ليست و حق بيمه را تحويل سازمان داده باشند.

مدير کل سازمان تامين اجتماعي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه ازآغاز طرح بخشودگي جرايم تاکنون 1427 کارفرمايان استان اعلام آمادگي براي استفاده از اين طرح کرده‎اند؛ خاطرنشان کرد: اگر همه کارفرمايان بدهکار که مشمول طرح بخشودگي جرايم هستند از اين طرح استفاده کنند از63 ميليارد تومان بدهي جرايم معوق حدود12ميليارد و 500ميليون تومان حذف خواهد شد.

آغاز تجاري‌سازي تحقيقات در موسسه رازي

کرج-خاکپور

مدکل دفتر امور فناوري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي با اشاره به امضاي قرارداد توليد مشارکتي کيتهاي تشخيصي بين موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي و بخش خصوصي گفت: تجاري‌سازي تحقيقات در اين موسسه آغاز شده است و به زودي قراردادهاي جديدي به امضا مي‎رسد.

به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي موسسه رازي، دکتر مجيد ولدان در حاشيه نخستين نشست تخصصي "قراردادهاي واگذاري فناوري/ دانش فني" که با حضور نمايندگان حوزه تجاري‌سازي سازمانهاي تابعه سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در محل موسسه رازي برگزار شد، گفت: تجاري‌سازي تحقيقات از برنامه‎هاي مهم اين سازمان است و تحقق اين امر شرايطي لازم دارد تا شاهد به ثمر رسيدن نتيجه تحقيق به محصول، خدمت يا فرايند باشيم. وي فرهنگ سازي را مهمترين عامل تبديل دانش فني به محصول نام برد و افزود: اين موضوع بايد با فرهنگسازي در دانشگاهها، موسسات و مراکز تحقيقاتي آغار شود و در گام دوم، از طريق آموزش، شيوه‎هاي مختلف تجاري‌سازي تحقيقات را با جزئيات کامل به محقق آموزش داد. در آخرين مرحله و پس از اجراي ضوابط و مقررات نيز نوبت به ثبت و ضبط فناوريها و دانشهاي فني و آماده‎سازي آنها براي تجاري‌سازي مي‏رسد. ولدان با بيان اينکه از سال 1389 تا کنون دوره‎هاي آموزشي متعددي براي تبيين ضوابط و مقررات تجاري‌سازي تحقيقات برگزار شده که مفيد هم بوده است، در عين حال گفت: با توجه به تغيير شرايط و ضوابط در کشور، لازم است هر چند وقت يک بار، دوره‎هاي جديد برگزار کنيم و نمايندگان مراکز و موسسات مادر وابسته به سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در جريان اين تغييرات قرار گيرند.

مديرکل دفتر امور فناوري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي و عضو هيئت علمي موسسه رازي با اشاره به اينکه در نخستين جلسه از دوره‏هاي آموزشي جديد، مطالبي درخصوص روشها و ضوابط انتقال فناوري بيان شد، اضافه کرد: علاوه بر اين با توجه به تجربه‎هاي موسسه رازي در زمينه تجاري‌سازي تحقيقات، قراردادي را که براساس تجربيات اين موسسه تهيه شده بوده، بررسي کرديم تا موضوعي براي نمايندگان مراکز مبهم نباشد و در جلسات بعدي به مسائل شرکتهاي دانش‎بنيان، مراکز رشد و غيره خواهيم پرداخت.ولدان با بيان اينکه در اين نشست، نمونه‎‏اي خام از يک قرارداد انتقال فناوري با تاييديه واحد حقوقي و مالي، به مدعوين معرفي شد، افزود: در گام بعدي از آنها مي خواهيم فناوريهاي موجود در موسسه خود را شناسايي، معرفي و در قالب اين قرارداد به شرکتهاي خصوصي منتقل کنند تا شاهد توليد محصولات فناورانه جديد در کشور باشيم.

مدکل دفتر امور فناوري در سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، با اشاره به اقدامات موسسه رازي در حوزه تجاري‌سازي تحقيقات و وجود بيش از 200 دانش فني جديد در اين مجموعه با قدمت گفت: اين موسسه فعاليت خود در زمينه تجاري‌سازي تحقيقات را به صورت عملي با امضاي قرارداد مشارکت در توليد کيتهاي يون و بروسلوز در گاو و گوسفند آغاز کرده است و به زودي قراردادهاي جديدي با بخش خصوصي و شرکتهاي دانش‏بنيان بسته خواهد شد.

نظر شما