شناسهٔ خبر: 26326786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ظرفیت کنسانتره مس کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رفسنجان: با پایان یافتن پروژه‌های در حال انجام در استان کرمان حدود ۵۰۰هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشوراضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت در منطقه ویژه اقتصادی افزایش ظرفیت کنسانتره مس کشورشهرستان رفسنجان استان کرمان گفت:با پایان یافتن پروژه‌های در حال انجام در استان کرمان حدود 500هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشوراضافه می‌شود.
مهدی کرباسیان افزود: از جمله این طرح ها پروژه اسید مس سرچشمه شهرستان رفسنجان است که با سرمایه‌گذاری 190میلیون دلاری نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: کارخانه اسید مس خاتون‌آباد هم با 150 میلیون دلار سر مایه گذاری در حال اجراست.
وی ادامه داد: در غرب استان کرمان هم پروژه وسیع تیتانیوم در کهنوج است که 130هزار تن کنسانتره و 70هزار تن سرباره تولید می‌کند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای بحث پساب به صورت جدی باید برنامه ریزی شود اضافه کرد: صنعتی شدن آب نیاز دارد و یکی از راههای تأمین آب استفاده از پساب است و بخش صنعت هم باید حداکثر صرفه‌جویی در بخش انرژی را داشته باشد.
با حضور اقای مهدی کرباسیان امروز ساخت طرح توسعه 1800هکتاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای ایجاد شهرک اختصاصی مس و شهرک اختصاصی نیروگاه خورشیدی و شهرک اختصاصی سرمایه گذاری ایران و چین آغاز شد.

نظر شما