شناسهٔ خبر: 26326292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در دیدار ولایتی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق مطرح شد؛

تمام تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده است

مشاور امنیت ملی عراق گفت: تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه میان ایران و عراق به شکست انجامیده و همبستگی دو کشور قابل تقدیر است.

صاحب‌خبر -

تمام تلاش ها برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده استبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، علی اکبر ولایتی  مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در دیدار با فالح فیاض رئیس هیات بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق که بعد از ظهر امروز دوشنبه 4 تیرماه انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی در ایران اظهار داشت: شما را به عنوان یک فرد پیشگام در مبارزات مردم عراق و کسب پیروزی علیه دیکتاتوری رژیم صدام می شناسیم؛ این توفیقات را به شما تبریک می گوییم.

وی خاطر نشان کرد: آخرین پیروزی مهم و تاریخی ملت عراق، غلبه بر داعش جنایتکار بود.

در ادامه فالح فیاض ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران، بسیار گسترده و وسیع است و احساس می کنیم که در یک سنگر هستیم و چالش های مشترکی در مقابل خود داریم.

وی ادامه داد: رنج بزرگی که کشور عراق به آن دچار شد، سقوط بعضی از استان های این کشور توسط گروه تروریستی داعش بود.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران و راس آن رهبر معظم انقلاب در مورد عراق بسیار موثر و قابل تقدیر بود و در پیروزی نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی حشد الشعبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

فالح فیاض تصریح کرد: مرور صفحات تاریخ و مبارزه های مجاهدان و رزمندگان عراق نشان از نقش مهم ایران در حمایت و پشتیبانی از این مبارزات داشته است.

مشاور امنیت ملی عراق افزود: تمام تلاش های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده و همبستگی سرنوشت ساز و فعالیت های مشترکی که دو کشور در زمینه های گوناگون داشتند، قابل تقدیر و اهمیت است.

وی اذعان کرد: موضع دولت و ملت عراق در جهت پشتیبانی و حمایت از مواضع آزادی خواهانه ایران و همینطور مقابله با وابستگی کشور های اسلامی به بیگانگان قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما