شناسهٔ خبر: 26325367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اکبریان مطرح کرد:

مشکلات تامین ارز دولت مانع از ثبت سفارش خودرو / در جنگ اقتصادی ارز باید به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی نمی‌توان ارز را به واردات خودرو، موبایل و لوازم آرایش اختصاص داد، ارز باید به واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شود.

صاحب‌خبر -

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو در روزهای اخیر، اظهار داشت: دولت در زمینه ارز مشکلاتی دارد به همین دلیل اعلام کرده که نمی‌تواند اجازه ثبت سفارش خودرو را صادر کند، دلار باید به احتیاجات عمومی مردم تعلق پیدا کند نه به افرادی که ماشین‌های گران قیمت سوار می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت ثبت سفارش خودر قطعا بر بازار خودرو تاثیر گذار است، گفت: دولت رسما اعلام کرده که مشکل تامین ارز دارد و نمی‌توان ارز در اختیار واردکنندگان خودرو قرار دهد، در چنین شرایطی که دولت مشکل تامین ارز دارد آیا باید ثبت سفارش خودرو ادامه داشته باشد.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای وارد کننده به صرفه نیست که با ارز آزاد واردات خودرو داشته باشد، ادامه داد: اینکه واردکننده خودرو با ارز 4 هزار و 200 تومانی واردات داشته باشد؛ اما با ارز 8هزار تومانی محصول را در بازار به فروش برساند صحیح نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ارز موجود دولت باید برای تامین احتیاجات مردم مانند غذا، دارو وکالاهای اساسی اختصاص پیدا کند، خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی نمی‌توان ارز را به واردات خودرو، موبایل و لوازم آرایش اختصاص داد./

پایان پیام

نظر شما