شناسهٔ خبر: 26325060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

تندگویان: سمن های مستقل، یاری رسان دولت خواهند بود

معاون ساماندهی امور جوانان در هفتمین همایش مسوولان امور جوانان تاکید کرد که همه تلاش ما باید در راستای حفظ ایران و اعتبار نظام باشد ، باید سمن ها به جایگاهی برسند که از دولت بی نیاز شوند و حتی با تکیه بر استعدادهای مردمی، به دولت کمک کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمدمهدی تندگویان در دیدار با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه خود را نماینده جوانان در دولت می داند اظهار داشت : مطمئن باشید آنچه که در این جلسات به عنوان مطالبه بیان می شود به مجموعه دولت و رییس جمهوری انتقال می دهیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز برخی افراد و گروه هایی که کار سیاسی می کنند٬ اصالت لازم را ندارند افزود: اوایل انقلاب همه گروه ها کنار هم و با وحدت و انسجام کار می کردند. باید برای حفظ ایران به این وضعیت برگردیم.
این مسأله در جبهه و هشت سال دفاع مقدس کاملا مشهود بود در آن شرایط در دفاع از کشور هیچ جناح سیاسی مورد توجه نبود بلکه همگی در یک جبهه تلاش می کردند و باید اینگونه گفت که اخلاق مداری در ابعاد مختلف در کشور حاکم بود.
وی با بیان اینکه فعالیت حزبی در سازمانهای مردم نهاد نباید انجام شود توضیح داد که این موضوع با مطالبه گری سیاسی متفاوت است مگر می شود در این کشور جوانی نسبت به موضوعات سیاسی یا اجتماعی بی تفاوت باشد ؟بلکه من اعتقاد دارم تشکل های ما باید در این برهه زمانی اخلاق را به سیاسیون یاد بدهند .
او تاکید کرد آنچه که ایران با آن مواجه شده این است که فعالیت احزاب سیاسی است که اصالت لازم را ندارند ،باید این‌موضوع مورد توجه قرار بگیرد. در این ارتباط ما باید به وحدت و انسجام لازم برگردیم چرا که هدف حفظ ایران و اعتبار کشورمان است و ما نباید اجازه دهیم به اهدافمان خدشه وارد شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال جوانان اضافه کرد: تاکید ما روی اشتغال به دلیل مطالبه گری اجتماعی است. اگر اشتغال نباشد مطالبه گری وجود نخواهد داشت. تشکلها باید به سمتی بروند که اشتغال زایی به ویژه در روستاها پیگیری شود تا از پدیده مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.
تندگویان خاطرنشان کرد: موضوع شبکه سازی تخصصی یک مساله مهم است. هنوز ابتدای راه هستیم و نخستین شبکه گردشگری تخصصی٬ شبکه تخصصی کارآفرینی و شبکه استارت آپ ها در تبریز٬ رشت و زنجان راه اندازی شده است.
وی گفت: اگر تشکلها دستاوردی در حوزه تخصصی نداشته باشند ماهیت خود را از دست می دهند. باید سمن ها با جایگاهی برسند که از دولت بی نیاز شوند و حتی با تکیه بر استعدادهای مردمی٬ به دولت کمک کنند.
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: استارت آپ ها اقتصاد کشور را دچار تحول کرده اند و در آینده نزدیک دولت مجبور می شود در همه بخشها با سمن های جوانان وارد صحبت شود. یقین داریم شبکه گردشگری جوانان از شبکه های موفق کشور خواهد بود.
تندگویان با اشاره به برخی تغییرات در باورها و اعتقادات جوانان گفت: در برخی عرصه ها دچار تغییر در باورها شده ایم از جمله در زمینه ازدواج٬ تغییر باورها منجر به عدم تمایل بعضی جوانان به تشکیل خانواده شده است. ما متولی امر مذهب نیستیم اما در زمینه حمایت و توانمندسازی سمن های حوزه مذهبی اگر کوتاهی کرده ایم باید بپذیریم و جبران کنیم.
وی به تفاهم نامه با ستاد کل نیروهای مسلح برای موضوع خدمت سربازی جوانان فعال در سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه نواقصی داشت که برطرف شد و تفاهم نامه نهایی آن از سوی وزیر ورزش و جوانان امضا شد. باید کارگروهی برای تدوین آیین نامه اجرایی تشکیل شود و امیدواریم تا پایان شهریور آیین نامه اجرایی تدوین و تا پایان سال ابلاغ شود.
تندگویان گفت: موضوع این تفاهم نامه کسر خدمت نیست بلکه مقرر است جوانان فعال در سمن ها ۶ ماه پایانی خدمت خود را در سازمان مردم نهاد بگذرانند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رد لایحه تفکیک سه وزارتخانه در مجلس تاکید کرد: با رای منفی نمایندگان مجلس به این لایحه در عمل موضوع تفکیک بخش جوانان از وزارت ورزش هم منتفی شد. البته تغییری در عملکرد ما به وجود نخواهد آمد و ما با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد.
گفتنی است پیش از سخنان معاون ساماندهی امور جوانان،مسوولان سمن ها ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته سوالات خود را برای بهبود روند عملکردشان بیان کردند.
هفتمین همایش مسوولان امور جوانان سراسر کشور هم اکنون در شهر تبریز در حال پیگیری است .
این همایش دو روزه خواهد بود.

نظر شما