شناسهٔ خبر: 26325007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

روابط عمومی برنامه

افتتاحیه فیلم موزیکال «خاله قورباغه»، ثبت 5050 فیلم متقاضی جشنواره‌ی فیلم کوتاه، خانه نمایش مهرگان جشنواره «مونولوگ» برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، افتتاحیه اکران فیلم موزیکال «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور شب گذشته (یکشنبه ۳تیرماه) با حضور اصحاب رسانه، عوامل فیلم، چهره‌های سینمایی و بچه‌هایشان در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.

،در این مراسم علاوه بر کارگردان، تهیه‌کننده، جمعی از عوامل فیلم، سینماگران و اهالی رسانه به همراه فرزندانشان حضور داشتند.

این برنامه با حضور عروسک‌های «خاله قورباغه»، «سمسارباشی»، «گلپری»، «حکیمه باجی»، «سلطان»، «دوپس» و «کرکرتاهه» با شکل و شمایل های متفاوتشان  برگزار شد که حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر برنامه‌های افتتاحیه داشت.

همه بچه‌ها پیش از ورود به سالن، بادکنک‌هایی با تصویر عروسک‌های فیلم هدیه گرفتند و با عروسک‌های فیلم عکس یادگاری گرفتند.
بازیگران مهمان در مراسم نیز این‌بار در نقش والدین همراه کودک، چهره جدیدی برای عکاسان داشتند.

پیش از نمایش فیلم، فرشته طائرپور ضمن تشکر از همه کسانی‌که به مراسم آمده بودند، گفت: خیلی خوشحالم که امشب این سالن پر از بچه‌هایی است که همراه والدین اهل سینمای‌شان برای دیدن فیلم آمده‌اند. این فیلم، هم فضایی پرخاطره برای بچه‌های دهه ۶۰دارد و هم برای بچه‌های دهه ۹۰،امید به ایجاد فضای جدید در سینمای کودک خواهد داشت. 

طائرپور همچنین از حضور مادرش که منبع قصه‌های دوران کودکیش و آشنایی با شخصیت خاله قورباغه بوده تشکر کرد.

وی حضور احمد مسجدجامعی را هم در  این برنامه، حاکی از باور قلبی و توجه او به سینمای کودک شمرد و مغتنم دانست.
افشین هاشمی هم با اشاره به اینکه خودش بچه ندارد، عنوان کرد: من بچه ندارم، اما بچه‌ها را دوست دارم و این فیلم را به همه بچه‌ها تقدیم می‌کنم.

ترانه علیدوستی و دخترش حنا، احمد مسجدجامعی، سیدمحمود رضوی و فرزندانش، غلامرضا موسوی و نوه‌اش، غزل شاکری، شهراد بانکی، محمدحسین فرح‌بخش، روح‌الله حجازی و دخترش، محمد لقمانیان و پسرش، نازنین بیاتی، الهام پاوه نژاد و دخترش، رامین صدیقی، نادره ترکمانی، طاها افشین، مارال فرجاد، قاسم قلی پور، حسین حقیقی، نوید محمودی، غلامرضا فرجی و تعدادی از تهیه کنندگان عضو «اکت» و... از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

پخش فیلم «خاله قورباغه» برعهده حوزه هنری و زمان آن ٨٥ دقیقه است که از ۶تیرماه با سرگروهی سینما آزادی روی پرده می‌رود.

ثبت 5050 فیلم کوتاه متقاضی 

مدیر امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران از ثبت 5050 فیلم کوتاه برای حضور در سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،محمد فهیمی، مدیر امور بین‌الملل  انجمن با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام آثار بین‌الملل گفت: پنج‌هزار و پنجاه فیلم کوتاه از 120 کشور برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که 38 درصد این آثار را فیلم‌های داستانی، 20 درصد فیلم‌های تجربی، 17 درصد آثار مستند، 15 درصد پویانمایی و 10 درصد فیلم‌ها را آثار ویدیوآرت تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها  از طریق سه پلت‌فرم Short Film Depot ، Click For Festivals  و  Film Freeway ثبت شده‌اند.

فهیمی بیشترین فیلم‌های ثبت شده را از کشور فرانسه عنوان کرد و افزود: پس از فرانسه، کشورهای امریکا، هند، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، برزیل، انگلستان، روسیه و ترکیه به ترتیب در رده‌های بعدی ثبت فیلم‌ها قرار دارند.

مدیر کمیته بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه کرد: فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل پس از مرحله بازبینی و گزینش توسط هیئت انتخاب،  اول سپتامبر( دهم شهریور)معرفی خواهند شد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 22 آبان‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

خانه نمایش مهرگان جشنواره مونولوگ برگزار می‌کند

خانه نمایش مهرگان در نظر دارد به منظور شکوفایی و بروز خلاقیت اجرایی در اصیل‌ترین گونه‌های نمایش، بخشی از اجراهای خود را به نمایش مونولوگ (تک‌گویی) اختصاص دهد. آثار پذیرفته شده در تماشاخانه مهرگان به مدت 10 الی 30 شب به روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش‌ها در دو بخش صحنه‌ای و میدانی با موضوع آزاد می‌باشد و هر متقاضی می‌تواند با یک اثر در هر بخش شرکت کند.

مهلت ثبت‌نام و تحویل آثار 5 لغایت 20 تیرماه 97 است و تحویل آثار به صورت حضوری انجام می‌شود.

مدارک لازم: یک نسخه از متن نمایشنامه یا فیلم اثر.

تحویل آثار فقط در تاریخ اعلام شده پذیرفته می‌شود.

تماشاخانه مهرگان در خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول واقع شده است. 

انتهای پیام 

نظر شما