شناسهٔ خبر: 26324232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه:

وارادت کالای مشابه تولید داخل موجب تشدید نرخ ورشکستگی می‌شود

نمایندگی مرکزی

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه گفت: وارادت کالای مشابه تولید داخل موجب تشدید نرخ ورشکستگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله حاجعلی در بازدید از شرکت آلومینیوم پارس که به همراه مسولان قضایی استان و شهرستان ساوه انجام شد، گفت: ورشکستگی به دو صورت به تقصیر و به تقلب و به دلیل نوسانات مالی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به جای تعطیلی شرکت‌ها اقدامات حمایتی را برای احیای شرکت‌های ورشکسته انجام داده و مانع از تعطیلی صنایع می‌شود.

حاجعلی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر با برگشت ۵۰ شرکت ورشکسته به عرصه کار و تولید افزون بر ۶ هزار کارگر در کشور به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند، تصریح کرد: نوسانات ارزی اخیر نیز موجب اختلال در روند تامین مواد اولیه و رونق تولید می‌شود که لازم است دولت برای جلوگیری از زیان‌دهی واحدهای تولیدی و صنعتی راهکار مناسبی اتخاذ کند و مانع از افزایش سرسام آور قیمت ارز شود.

وی یکی از علل مهم و تشدیدکننده ورشکستگی شرکت‌های تولیدی را نبود برنامه مدون در صادرات و واردات کالا عنوان کرد و گفت: وارادت بی‌رویه آسیب جدی به تولید وارد می‌کند و نرخ ورشکستگی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه افزود: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع و معادن باید این فرصت را فراهم کند تا مشکلات و مسایل مربوط به تولید و ورشکستگی در خانه ملت به اطلاع نمایندگان برسد و قوانین مناسب و تصمیمات اجرایی لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی موجب تقویت تولید و حفظ اشتغال می‌شود، به افزایش ده برابری قیمت ارز در کشور اشاره کرد و گفت: سود افزایش قیمت ارز پروسه صادرات تولیدات در کشور را دچار بحران می‌کند.

محمدرضا منصوری بیان کرد: نوسانات بازار فساد اقتصادی را بیشتر خواهد کرد و مردم از این وضعیت رنج می‌برند.

وی با تاکید بر واگذاری صنایع به مجموعه‌های که از اهلیت صنعتی لازم و توان اجرایی بالایی برخوردارند، گفت: اگر در واگذاری‌های صنایع کار کارشناسی دقیق انجام نگیرد و از بخش خصوصی توانمند انتخاب انجام نشود، قطعا دچار ورشکستگی و چالش های کارگری خواهیم بود که نمونه هایی از آن در برخی صنایع استان به وضوح دیده می شود.

وی کاهش سود بانکی در عرصه تولید را موجب احیای صنایع و جلوگیری از ورشکستگی دانست و گفت: کمبود نقدینگی مهمترین عامل در خروج صنایع از چرخه تولید است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این بازدید بیان کرد: اعلام ورشکستگی شرکت منجر به تعطیلی آن و برگزاری مزایده برای فروش و پرداخت مطالبات خواهد شد .

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی بیان کرد: دستگاه قضایی با رویکرد حمایتی خود به جای طی مراحل قانونی ورشکستگی با اقداماتی که انجام می‌دهد شرکت ورشکسته را احیا کرده و بستر تولید و اشتغال را فراهم می‌کند .

وی عمده دلیل ورشکستگی صنایع استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور را واردات بی‌رویه کالایی دانست که در داخل استان تولید می‌شود .

رییس دادگستری ساوه نیز خواستار حمایت واقعی دولت از صنعت و تولید شد.

هادی ملکی عنوان کرد: به هر میزان که از صنایع حمایت واقعی صورت گیرد به همان میزان آمار ورودی پرونده های کارگری به دادگستری کاهش پیدا خواهد کرد.

 


انتهای پیام

نظر شما