شناسهٔ خبر: 26323683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آمار خودکشی در کرمانشاه افزایش نداشته است

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله آمار خودکشی افزوده نشده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /آرتین کمالی، مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طی یکسال گذشته جمعا دو هزار و 429 جسد در پزشکی قانونی استان معاینه شده است. این تعداد اجساد با احتساب 620 فوتی حادثه زلزله سرپل ذهاب است.

وی  با اشاره به نهادینه شدن طرح دادپزشک در کرمانشاه از اواخر سال 95، افزود: در این طرح که طرح ساماندهی اجساد نام گرفته و دربرنامه ششم توسعه نیز آمده، اجسادی که در منازل و کلینیک ها فوت شده اند، توسط دادپزشک معاینه و گواهی فوت آنان صادر می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید براینکه با اجرای این طرح دیگر پزشک های عمومی نمی توانند گواهی فوت صادر کنند مگر با هماهنگی با پزشکی قانونی، عنوان کرد: همچنین در آرامستان کرمانشاه دفتر دادپزشک را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه بیمارانی که دربیمارستان ها فوت می کنند توسط پزشکان متخصص بیمارستان ها معاینه خواهند شد، گفت: ماهانه حدود 180 تا 200 جسد توسط دادپزشک های کرمانشاه معاینه شده و گواهی فوت آنها صادر می شود.

وی در ادامه تعداد معاینات بالینی انجام گرفته در پزشکی قانونی کرمانشاه را در سال گذشته 43 هزار و 160 معاینه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 29 هزار و 702 مورد مرد و 13 هزار و 458 مورد زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بااشاره به تشکیل 15 هزار و 795 پرونده  با ادعای نزاع در این مرکز طی مدت یادشده، گفت: از این تعداد 15 هزار و 259 نزاع حقیقی و مابقی نزاع غیرحقیقی و ساختگی بوده است.

وی تعداد پرونده های ادعای جرح در تصادف را در یک سال گذشته 10 هزار و 572 پرونده اعلام کرد و یادآورشد: از این تعداد 10 هزار و 172 پرونده حقیقی بوده است.

به گفته این مسئول همچنین در این مدت تعداد 651 مورد پرونده مجروحیت ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی کرمانشاه تشکیل شده که 633 مورد آن مربوط به مردان و 18 مورد مربوط به بانوان است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعداد 349 مورد مراجعه مربوط به سقط درمانی به پزشکی قانونی کرمانشاه انجام گرفته، افزود: از این تعداد با 219 مورد که جنین زیر 19 هفتگی نیز قرار داشته، موافقت شد.

کمالی از کاهش 12 درصدی مراجعات سقط درمانی در استان خبرداد.

وی عنوان کرد: دربحث مسمومیت با قرص برنج نیز تعداد 22مورد فوتی ناشی از این موضوع داشته ایم.

وی همچنین بااشاره به مرگ 142 نفر در استان براثر مصرف مواد مخدر و محرک ها، گفت: در این زمینه نیز شاهد کاهش 23 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و محرک در استان بوده ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: دربحث قتل ناشی از استفاده از سلاح سرد نیز در سال گذشته 18 مورد فوتی در استان داشته ایم.

وی در ادامه از راه اندازی بانک ژنتیک مجرمین استان از سال گذشته خبرداد و گفت: تاکنون اطلاعات 600 نفر از مجرمین استان را در این بانک ثبت کرده ایم که مجرمین خطرناک هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین بااشاره به وقوع زلزله بزرگ سال گذشته در استان، عنوان کرد: در تمام دنیا درهنگام وقوع حوادث بزرگی همچون زلزله تیم های پزشکی قانونی به سرعت در این مناطق مستقر شده و کار تشخیص هویت و صدور گواهی فوت را انجام می دهند که در زلزله بزرگ سال 96 نیز پزشکی قانونی کرمانشاه بامداد روز بعد از وقوع این حادثه در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

کمالی با تاکید براینکه کل فوتی های زلزله سرپلذهاب 620 نفر بودند، افزود: 80 درصد از این تعداد یعنی 495 نفر را پزشکی قانونی معاینه و برای آنان گواهی فوت صادر کرد.

وی به برخی از حواشی بوجود آمده همچون بالا بودن آمار فوتی ها و یا گورهای دسته جمعی اشاره کرد و افزود: تمام روستاها را بصورت جداگانه مورد بررسی و بازدید قرار دادیم، اما این ادعاها کاملا رد شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بااشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر افزایش تعداد و آمار خودکشی در شهرستان های زلزله زده پس از وقوع زلزله، تاکید کرد: هیچگونه افزایش آمار خودکشی در این شهرستان ها پس از وقوع زلزله نداشته ایم./ایسنا

نظر شما