شناسهٔ خبر: 26323144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستگاه قضائی از توقف و رکود تولید در گلستان جلوگیری کند

R41471/P1377/S6,70/CT11

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: قوه قضائیه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی و تولید داشته باشد و از توقف و رکود تولید و صدور اجرای حکم توسط بانک‌ها در استان جلوگیری کند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جلسه مسئولان قضایی استان و فعالان اقتصادی گلستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: عامل مخرب ایجاد شرایط فعلی، دشمنی‌ها و ایجاد شرایط روانی و دوم حرکت روانی جامعه به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند خرید سکه و پس‌انداز بانکی است که به بخش تولید ضربه میزند .

وی افزود: حرکت نقدینگی به سمت تولید و توقف آن در بخش‌های دیگر باید هدف ما باشد و برای آن آگاهی‌بخشی کنیم .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: سیاست‌های مالی باید اصلاح شود از جمله کالاها دسته بندی شود و نظارت و کنترل دقیق صورت گیرد و از رانت‌خواری جلوگیری شود .

قوانلو جلوگیری از واردات 1400 قلم کالای غیرضروری را اقدام مثبت دولت در این راه دانست و گفت: از قوه قضائیه انتظار می‌رود امروزه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی و تولید داشته باشد و از توقف و رکود تولید و صدور اجرای حکم توسط بانک‌ها جلوگیری شود.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه تاکید کرد: اقتصاد ما باید به سمت تولید برود و همه دستگاه‌ها باید در جهت حمایت از آن باشند .قانون اجرای احکام مدنی اشکال دارد و قراردادها باید مورد حمایت تولیدکننده باشد .

حسینی بخشی از مشکلات مربوط به تولیدکنندگان را مشکلات کشوری دانست و افزود: تصمیم‌گیری این موارد برعهده مسئولان کشوری است اما بخشی که مربوط به استان است مربوط به بخشنامه‌هایی است که به درستی اجرا نمی‌شود .

وی افزود: در بخش بدهکاران کارگری و بدهکاران صنعتی دچار بحران هستیم و مراجعه به دستگاه قضائی در این بخش زیاد است و به همین منظور کارگروه ویژه‌ای علاوه بر رسیدگی به مطالبات تولیدکنندگان تشکیل شده است.

دادستان مرکز گلستان با انتقاد به نحوه مجوز دادن به واحدهای تولید تصریح کرد: باید قبل از ارائه مجوز بررسی کرد که هر واحد تولیدی چه میزان ظرفیت کار و بازار فروش دارد و این‌گونه واحدهای سابقه‌دار آن بخش هم متضرر نشود .

 وی سود اضافی و پلکانی که توسط بانک‌ها دریافت می‌شود را ممنوع دانست و گفت: سود باید براساس نخستین قرارداد که حداکثر 12 درصد است، محاسبه شود .

 دادستان مرکز گلستان افزود: براساس حمایت از تولید نباید حساب شرکت به علت مشکلات مالیاتی بسته شود و برای طلبکاران بانکی و بدهکاران تا آخر شهریور ماه نیز مزایده ممنوع شده است .

انتهای پیام/ش

نظر شما