شناسهٔ خبر: 26321527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

توصیه لاریجانی به رادیو و تلویزیون درباره آزادراه تهران-شمال

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه پروژه آزادراه تهران-شمال در ذهن مردم طولانی شده، گفت: اگر قطعه اول پروژه افتتاح شود به اصلاح ذهن مردم کمک خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خانه ملت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) برای بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال به محل این پروژه رفته بود، در جریان بازدید خود با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در این پروژه را باید مورد تحسین قرار داد، گفت: این پروژه سال‌ها متوقف شده بود، اما در چند ساله اخیر به آن تحرک بخشیده شده است.

*پیچیدگی کار پروژه آزادراه تهران-شمال نسبت به سایر پروژه‌های راه‌سازی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از اقدامات سعیدی‌کیا در راستای احداث این پروژه اظهار داشت: وی حدود ۴۰ بار از این پروژه بازدید کرده است که این مدیریت از نزدیک توانسته است تا حد زیادی به پیشرفت پروژه که کار پیچیده‌ای بوده و از بُعد فنی استاندارد‌های خوبی دارد، کمک کند.

وی افزود: پروژه آزادراه تهران-شمال کار فنی و دقت نظر خوبی در طراحی داشته و نسبت به سایر پروژه‌های راه‌سازی کشور حجم پیچیدگی بیشتری داشت چرا که بخش اعظمی از آن را پل‌ها و تونل‌ها تشکیل می‌دهند که برای احداث آن‌ها اتفاقات زیادی مثل ریزش کوه و ... حادث شده و در هر وجب آن خاطره است از این رو باید به عظمت کار توجه شود.

*ضرورت تأمین بودجه برای ادامه روند کار احداث پروژه آزادراه تهران-شمال

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه دانشکده‌های فنی باید از تجربیات این پروژه استفاده کنند، افزود: حوزه‌های اجرایی و نظارتی پروژه آزادراه تهران-شمال تجربه ارزشمندی است و باید از آن استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی بودجه برای کار بسیار مهم است، تصریح کرد: دولت باید برای تأمین بودجه ادامه کار تلاش کرده و مجلس نیز از آن حمایت می‌کند تا به موقع منابع بودجه‌ای تخصیص داده شود همچنین بنیاد مستضعفان نیز باید در این زمین اقدامات لازم را انجام دهد.

*رادیو و تلویزیون درباره پروژه آزادراه تهران-شمال مستندسازی کند

وی در ادامه با تأکید بر زمان‌بندی افتتاح پروژه طبق واقعیت، تأکید کرد: این پروژه سابقه طولانی در ذهن مردم دارد و به دلایلی در کار آن تأخیر صورت گرفت از این رو لازم است در حال حاضر کار طبق زمان‌بندی پیش برود به خصوص که ارتباطی که این جاده برای سهولت کار مردم به وجود می‌آورد بسیار مهم است و اگر قطعه اول پروژه افتتاح شود به اصلاح ذهن مردم کمک خواهد شد.

لاریجانی در ادامه با توصیه به رسانه‌ها در خصوص پرداختن به موضوع این پروژه یادآور شد: رادیو و تلویزیون باید از کار عظیم مهندسی که در این پروژه صورت گرفته مستند علمی، جذاب و بزرگی بسازد و به صورت زنجیره‌وار پخش کند چرا که این پروژه مانند سایر پروژه‌های راه‌سازی نیست.

*دانشجویان رشته‌های مرتبط از تجربیات پروژه استفاده کنند

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: لازم است کار‌های صورت گرفته در پروژه راه‌سازی آزادراه تهران-شمال برای تمام جامعه منعکس شود ضمن اینکه تجربیات این پروژه برای دانشجویان رشته‌های مرتبط نیز مهم و مؤثر است.

نظر شما