شناسهٔ خبر: 26321385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

مسجد روچستر آمریکا با گوشت خوک مورد هتک حرمت قرار گرفت

یک مرکز اسلامی در روچستر واقع در ایالت مینه سوتای آمریکا در روبروی درب ورودی و همچنین درمنطقه پارکینگ مورد خرابکاری قرار گرفت و گوشت خوک در این بخش ها انداخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از kimt، پیدا شدن بیکن «گوشت خوک» روبروی درب ورودی و همچنین داخل پارکینگ یک مرکز اسلامی روچستر در ایالت مینه سوتای آمریکا بار دیگر نگرانی هایی را برای مسلمانان در بر داشته است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در مینه سوتا این حادثه را گزارش کرده و از مقامات خواسته تحقیقاتی را در رابطه با این حادثه احتمالی نفرت محور آغاز کنند. گوشت خوک نجس در دو جای مسجد ابوبکر صدیق یافت شده و یک نفر عمدا آن را به این محل منتقل ساخته است.

جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای کایر در این باره گفت: این دومین باری است که ما در سال اخیر از چنین حادثه نفرت محوری در رابطه با مسجد روچستر روبرو هستیم. اقدامات مشابه متعدد هتک حرمت دینی از جمله با استفاده از گوشت خوک در سال های اخیر سازمان های اسلامی و نهادهای مرتبط با مسلمانان را هدف قرار می دهند و مقامات باید تحقیقاتی در این باره انجام دهند.

رجینا مصطفی که عضوی از شعبه کایر در مینه سوتای جنوب شرقی می باشد در این باره گفت: چنین اتفاقی باعث شکستن قلب می شود و به نظرم نشان می دهد که ما به گفتمان میان ادیانی نیازمند هستیم.

مصطفی گفت: سوء برداشت های زیاد و فقدان گفتمان زیادی وجود دارد. و ما هنوز نیاز است که روی ایجاد رابطه میان مذاهب و فراهم سازی خطوط معنوی کار کنیم.

در پاسخ به این حادثه نیز امروز قرار است یک گردهمایی میان ادیانی «همبستگی» همزمان با طلوع خورشید برای جامعه اسلامی روچستر در خارج از مسجد برگزار شود.

نظر شما