شناسهٔ خبر: 26321221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مبارزه با مواد مخدر بدون اراده مردم به نتیجه مطلوب نمی رسد

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان قرچک با بیان این که هیچ نهاد دولتی به تنهایی نمی تواند با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کند اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر بدون اراده مردم به نتیجه مطلوب نمی رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز دوشنبه در همایش پیشگیری از مواد مخدر که در کانون ملائک قرچک برگزار شد، گفت: مهمترین راه ورود آسیب های اجتماعی به زندگی فردی و اجتماعی، غفلت و سهل انگاری مردم و مصون دانستن خود در برابر این آسیب ها است.
وی گفت : بسیاری از کسانی که امروز در دام اعتیاد گرفتار شده اند افرادی هستند که هیچ گاه تصور نمی کردند به دام این بلای خانمان سوز بیافتند و خود را فردی محکم در برابر اعتیاد می دانستند.
وی تصریح کرد: هر چند که در مقابله با اعتیاد ، به برخوردهای قهری و قانونی محکم نیاز است ولی تا زمانی که پیشگیری و مصون سازی جامعه وجود نداشته باشد ، بسیاری از فعالیت ها به ثمر نمی نشیند.
مرسل پور بیان کرد: مهمترین راه برای مقابله با اعتیاد ، ورود مردم به این عرصه است و تا زمانی که مبارزه با مواد مخدر با اراده و خواست مردم همراه نباشد ، هیچ ارگان دولتی نمی تواند به تنهایی ریشه اعتیاد را بخشکاند و فعالیت ها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی گفت : تجربه سال های گذشته ثابت کرده که هر گاه حکومت برای رفع معضلات اجتماعی از مردم یاری خواسته ، در کنترل آن موفق بوده است و هر گاه که اراده ای از سوی مردم صورت نگرفته باشد ، نتیجه مطلوب به دست نیامده است.
فرماندار قرچک تأکید کرد: معضلات اجتماعی و اعتیاد پشت درب خانه تک تک مردم و مسئولان در کمین نشسته و اگر لحظه ای غفلت کنیم ، ما نیز در دام آن گرفتار می شویم.

**اعتیاد مهمترین علت وقوع سرقت در جامعه است
فرمانده انتظامی شهرستان قرچک نیز در این همایش گفت: در بررسی پرونده ها سرقت به وضوح رد پای اعتیاد مشهود است و بسیاری از سرقت های خرد ، توسط معتادین صورت می گیرد.
سرهنگ علی موسی پور گفت : در پس وقوع هر جرم ، هزینه های زیادی به جامعه تحمیل می شود و انرژی ، وقت و هزینه زیادی از عوامل انتظامی و قضایی برای کشف جرم صرف می گردد که این انرژی می تواند برای اصلاح بسیاری از مشکلات جامعه استفاده شود.
وی افزود: 80 درصد از پرونده های جرائمی نظیر سرقت و معضلات اجتماعی ، به دلیل اعتیاد افراد تشکیل می شود و با ریشه کن کردن این پدیده شوم می توان از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرد.
وی از افزایش میزان طلاق ، فرار فرزندان از خانه و بسیاری از مشکلات اجتماعی به عنوان اثرات اعتیاد افراد به مواد مخدر یاد کرد.
هفته اول تیرماه با عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

نظر شما