شناسهٔ خبر: 26321107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

حذف «استقلال» و «پرسپوليس» از آسيا زير سايه جام جهاني 2018

صاحب‌خبر -
با نزديكي به ضرب الاجل AFC به باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس براي پرداخت بدهي هاي تعيين تكليف شده، به نظر مي رسد اين باشگاه ها در تامين مبلغ پرداختي هنوز موفقيتي كسب نكرده اند.

به گزارش نوانديش بر اساس اعلام هاي قبلي هر كدام از دو باشگاه حدود 150 ميليارد تومان بدهي دارند كه بخش عمده اي از اين بدهي ها مربوط به جريمه هاي مالياتي به علت عدم اظهار مالياتي در ساليان گذشته بوده است.

از سوي ديگر برخي مربيان و بازيكنان دو تيم مانند پرويز مظلوميف علي دايي، صمد مرفاوي، مسعود همامي، آرش برهاني و... شكايات خود بابت طلب هاي چندين سال قبل شان را به اي اف سي برده و خواهان دريافت مطالبات معوقه از اين باشگاه ها شده اند و به نظر مي رسد در سايه جام جهاني و با پيگيري اين طلبكاران بحران بزرگي در انتظار فوتبال باشگاهي ايران است.

اين در حالي است كه باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس تاكنون علاوه بر پرداخت بخشي از بدهي ها به طلبكاران داخلي، در حال تسويه حساب با بازيكنان و مربيان خارجي و بسته پرونده هاي موجود در نزد فيفا بوده اند.

نكته جالب اينجاست كه تقريبا همه پرونده هاي داخلي و خارجي در نزد فيفا و اي اف سي هيچ ارتباطي به دوره مديريتي افتخاري در استقلال و گرشاسبي در پرسپوليس ندارد.

در اين بين ضعف عملكرد هيات مديره دو باشگاه در كمك به تامين منابع مالي براي جذب بازيكنان و يا پرداخت مطالبات طلبكاران، به پاشنه آشيلي براي اين دو باشگاه بدل شده است. به گونه اي كه اين موضوع حتي صداي شفر سرمربي آلماني آبي پوشان را در آورد و او گفت: هيات مديره بايد از اقدامات مديرعامل در تامين منابع مالي حمايت كند.

مشخص نيست كه هيات مديره هاي اين دو باشگاه تاكنون جز مصاحبه و حاشيه سازي، چه اقدام عملي براي حل مشكلات كرده اند؟

برخي از بازيكنان و كادر فني استقلال و پرسپوليس در فصل گذشته بارها بدون نام بردن از اعضاي هيات مديره تيم هاي خود گفته بودند كه عده اي فقط در زمان موفقيت ها بدنبال سلفي هستند و در زمان مشكلات ناپديد مي شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما