شناسهٔ خبر: 26320523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان:

ورزش پهلوانی در استان زنجان یک قرن سابقه دارد

میرزایی با بیان اینکه ورزش پهلوانی نباید تنها در یک هفته فرهنگ پهلوانی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را باید به نسل امروزی و آینده انتقال دهیم و آن را باید به عنوان یک وظیفه اصلی و مهم در دستور کاری خود قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ میرزایی بر لزوم توجه هرچه بیشتر به زورخانه‌های زنجان تاکید کرد.

محمود میرزایی رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته فرهنگ پهلوانی، اظهار کرد: چند سالی است فرهنگ پهلوانی در ورزش جایی برای خود باز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان زنجان در راستای گسترش هرچه بیشتر این ورزش آماده ارائه خدمات از جمله حضور مربیان، ورزشکاران و داوران به دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این ورزش است، تصریح کرد: امید داریم تا این ورزش باستانی در طول سال هر چه بیشتر و بهتر در بین آحاد مختلف جامعه جاری و ساری شود.
میرزایی با بیان اینکه ورزش پهلوانی نباید تنها در یک هفته فرهنگ پهلوانی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را باید به نسل امروزی و آینده انتقال دهیم و آن را باید به عنوان یک وظیفه اصلی و مهم در دستور کاری خود قرار دهیم.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان با تاکید بر اینکه ورزش پهلوانی در استان زنجان یک قرن سابقه دارد، خاطرنشان کرد: این در حالیست که ورزش پهلوانی استان‌های دیگر به مراتب سابقه کمتری از زنجان دارند.
میرزایی در پایان بر لزوم توجه هرچه بیشتر به زورخانه‌های زنجان تاکید کرد و گفت: زورخانه حیدریان زنجان همچون دریاچه ارومیه شده که نیازمند توجه هر چه بیشتر دارد.
 
 

 

نظر شما