شناسهٔ خبر: 26320282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

12 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی صرف تولید "گندم" می‌شود

نمایندگی کرمانشاه

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با دفاع از پایداری در تولید گندم، گفت: گندم 40 درصد انرژی مورد نیاز ما را تامین می‌کند، در حالی که 12 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی را مصرف می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر  اسکندر زند در گردهمایی محققین معین منطقه 4 کشور به میزبانی کرمانشاه  با بیان اینکه برای سومین سال متوالی شاهد پایداری در تولید گندم کشور هستیم، اظهار کرد: این امر نشان می دهد در این سالها دانش در تولید گندم بیشتر از سالهای گذشته وارد مزارع شده است.

وی از پایداری در تولید گندم بعنوان دستاورد بزرگ وزارت جهادکشاورزی یاد کرد و افزود: اگر چه برخی این دستاورد بزرگ را زیر سئوال می برند، اما باید به خود ببالیم و از آن دفاع کنیم.

زند پایداری در تولید گندم را نتیجه ورود دانش به مزارع در قالب استفاده از بذر بهتر، ارقام جدیدتر، کشت به موقع، استفاده از کود بهتر و به موقع تر و مراقبت بهتر دانست و  افزود: تمام تکنو لوژیهای بکار گرفته شده جهت رسیدن به پایداری در تولید گندم بومی کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این موفقیت اثبات کردیم دانش کافی را داریم و اگر این دانش را به همه عرصه های کشاورزی ببریم می تواند این اتفاق برای همه محصولات بیافتد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته در بخش کشاورزی تنها به افزایش درآمد بهره برداران و افزایش تولید توجه می شد، گفت: امروزه افزایش کیفیت تولیدات و پایداری اکوسیستم نیز مد نظر قرار گرفته است.

زند با بیان اینکه باید کشاورزی کشور را دانش بنیان کنیم، گفت: برای توسعه کشاورزی کشور به نیروی ماهر، ورود تکنولوژی، سرمایه گذاری مناسب در این بخش و رفع مشکلات فراروی فروش تولیدات نیاز داریم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تحقیقات کشاورزی مشکل چندانی نداریم، گفت: یافته های تحقیقاتی را یا خلق و یا کسب می کنیم  و در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به نظام دانش و اطلاعات و نظام نوآوری قوی تری نیاز داریم، اظهار کرد: محقق ما باید خودش مروج باشد و مروج نیز خودش محقق باشد. محققی که نتواند یافته هایش را به مزرعه ببرد موفق نخواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما