شناسهٔ خبر: 26319136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبار مناسب سازی مسکن معلولان قزوین ابلاغ شد

قزوین-ایرنا-مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اعتبار مناسب سازی مسکن معلولان شهرستان های استان به میزان یک میلیارد و 750 میلیون ریال به این اداره کل ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است تمام فعالیت های مرتبط با مناسب سازی مسکن معلولان به شهرستان ها محول شود.
وی اضافه کرد: این کار طی انعقاد تفاهم نامه بین مراکز ومجتمع های غیردولتی تحت نظارت سازمان ومورد تایید شهرستانها با نظارت معاونت تخصصی و ادارات بهزیستی شهرستان ها انجام خواهد شد.
وارثی ادامه داد: بخشی از وابستگی معلولان از آنجایی نشات می‌گیرد که این افراد امکان حمل و نقل شهری و یا جابجایی در منزل خود را ندارند و این در حالیست که اگر این شرایط محقق شود شاید حتی معلولان شدید نیز دیگر نیازمند مراقب نباشند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی که از سال 93 دراستان قزوین آغاز شده است،گفت: خدمات معطوف به ارتقای سلامت و استقلال عملکرد فردی، ارتقای دانش و مهارت فرد و خانواده وی، ارتقای مهارت های اجتماعی، آماده سازی تحصیلی وشغلی، مناسب سازی،اوقات فراغت و خدمات مالی از جمله اهداف این طرح است.
وی افزود: خدمات قابل ارائه در این طرح شامل مراقبت پزشکی و توانبخشی در منزل، تامین وسایل و تجهیزات کمکی،آموزش تحرک تغییر وضعیت، جابه جایی و انتقال و آموزش فعالیت های روزمره زندگی، مناسب سازی منزل و خودرو، مشاوره آموزش حرفه ای، خدمات مالی خرد و مشارکت در برنامه های اجتماعی است.
وارثی با بیان اینکه در این طرح افراد تازه آسیب دیده در اولویت هستند تا جهت ورود به طرح انتخاب شوند،افزود: درسال گذشته، 45 نفر از افراد آسیب نخاعی پس از بررسی مددکاری و براساس سطح نیاز و سطح اقتصادی و مدت ابتلا به جمع استفاده کنندگان از خدمات این طرح افزوده شدند.
وارثی ادامه داد: متوسط سرانه برای هرفرد ضایعه نخاعی دراین طرح 20 میلیون ریال است که بسته به ارزیابی های صورت گرفته برای افراد هزینه شود.
وی افزود:توان خواهان استفاده کننده از خدمات این طرح، از خدمات پرستاری و سایر خدمات سازمان بهزیستی نیز محروم نخواهند شد.
7388*3013

نظر شما