شناسهٔ خبر: 26318957 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی

رسیدگی نکردن به تجهیزات صنعت نفت مشکلاتی مثل افت فشار گاز را به دنبال دارد

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی گفت:تبعاتی همچون افت فشار گاز در زمستان، می تواند برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند و همین مسائل است که جایگاه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت ایران را بالا می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی در اولین همایش  بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل ضمن تشریح اهداف و ضرورت‎های برگزاری این کنفرانس، گفت: به دلیل فرسودگی‌های موجود در خطوط لوله، توجه به مدیریت یکپارچگی دارایی در نفت و گاز بحثی انکارناپذیر است.

دبیر این کنفرانس افزود: باید اتفاقاتی که منجر به وقوع حوادث وسیع در دریا می شود را بررسی کرد و بروز حوادث مشابه می تواند ابعاد سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.

رحمانی با بیان این‌که مخزن چاه، تاسیسات سرچاهی، خطوط انتقال و ترمینال‌ها در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت قرار دارد، افزود: دارایی‎ها در دریا به خاطر شرایط محیطی نرخ زوال بالاتری نسبت به خشکی دارند و توجه به این موضوع اهمیت خاصی به مدیریت دارایی‎ها در این بخش می دهد.

وی تاکید کرد: جدا از مسائل اقتصادی، تبعاتی همچون افت فشار گاز در زمستان، می تواند برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند و همین مسائل است که جایگاه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت ایران را بالا می برد.

رحمانی ادامه داد: این کنفرانس ترویج فرهنگ حفاظت از سرمایه های موجود را دنبال می کند و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها، بیان تجربیات و درس‌ها، شناسایی شرکت‌های صاحب دانش و تجربه و جمع آوری بانک اطلاعاتی از دیگر اهداف این کنفرانس است.

وی افزود: پیاده سازی مدیریت یکپارچه دارایی ها و کمک به هم سوکردن توانایی‎های داخلی و خارجی برای صیانت از سرمایه ملی در صنعت نفت امری ضروری است؛ بنابراین در این راه باید تجربه و دانش لازم شناسایی و به کارگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما