شناسهٔ خبر: 26318915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر

برداشت هندوانه دیم در شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: کشت هندوانه دیم در این شهرستان در دو منطقه چاله سنبک و چاله چهار طاقی در سطح بیش از ۱۲هکتار از اواسط فروردین انجام می شود و هم اکنون برداشت نوبت اول آن آغاز شده است.
حسین فتاحی پیش بینی کرد: امسال از هر هکتار سطح زیر کشت بین 30تا35 تن هندوانه برداشت شود.
وی گفت: نوبت دوم برداشت این محصول نیز در مهر و با شروع فصل پاییز آغاز می شود.
به گفته وی اینکه هندوانه دیم معمولا در مناطق پر آب کشت می شود و هیچ سنخیتی با کویر خشک و سوزان ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: در این مناطق کشاورزان پس از حفر گودالی بزرگ به نزدیکی آب می رسند و به صورت دیم تخم هندوانه کشت کرده و بوته این گیاه با توجه به نزدیکی دراین چاله ها به تدریج تغذیه و سپس هندوانه به عمل می آید.
فتاحی افزود: در حال حاضر از ۲۰۴چاله مفروض، ۱۰۳ چاله در مناطق سنبک و چهار طاقی کشت هندوانه دیم فعال است.
کشت دیم هندوانه در کویر آران و بیدگل قدمتی 300ساله دارد و این محصول آبدار خواص دارویی کم نظیر از جمله پایین بودن قند و فیبر فراوان دارد.
دانش بومی کاشت هندوانه دیمی در کویر چاله سنبک آران‌ و‌ بیدگل به ‌شماره 1423پارسال در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس کشور است. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2337012" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2161263/2337012?width=400&height=300"></script></div>
 
برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر برداشت هندوانه دیم از دل کویر + فیلم و تصاویر

نظر شما