شناسهٔ خبر: 26318724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

خانواده محور مقابله با معضل اعتیاد است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به نقش آشکار دشمنان در توزیع مواد مخدر، افزود: بر ای مقابله با معضل اعتیاد نیاز به عزم عمومی با محوریت خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز(4 تیر)، در جمع کارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: اعتیاد آسیبی جدی فرا روی جامعه و خانواده هاست.

 

وی با اشاره به آشکار بودن نقش دشمنان در توزیع مواد مخدر، افزود: دشمن به دنبال گرفتن سرمایه بزرگ نیروی انسانی جوان است.

 

آیت الله میرعمادی، اظهار داشت: اعتیاد جوانان موجب می شود اشتغال و تولید در جامعه مختل شود.

 

وی همچنین با اشاره به نقش اعتیاد در فروپاشی خانواده ها، بیان کرد: بی سرپرست و یا بد سرپرست شدن خانواده ها از آسیب های عمده مواد مخدر است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به اینکه اعتیاد هزینه های زیادی را به جامعه متحمل می کند، اذعان داشت: بی سرپرست و یا بد سرپرست شدن خانواده ها و هدر رفت نیروکار و تولید از آسیب های عمده مواد مخدر است.

 

آیت الله میرعمادی، با اذعان به اینکه امروز ایران اسلامی رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر را دارد، افزود: پیشگیری مهم ترین راه مبارزه با آسی اعتیاد است.

 

وی  با بیان اینکه براساس منابع دینی پیشگیری بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: در شرع مقدس هر اقدامی که به ضرر افراد بوده، حرام شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد نیازمند عزمی عمومی است، افزود: پیشگیری باید با محوریت خانواده انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری از اعتیاد باید سطح آگاهی خانواده ها را افزایش و در جهت تغییر سبک زندگی خانواده ها  تلاش کند.

 

آیت الله میرعمادی، افزود: تقویت فرهنگ دینی، محبت و مهربانی در خانواده ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به نقش مساجد در فرهنگ سازی، گفت: علما و روحانیت باید از فرصت حضور در بین مردم چون حضور در مساجد و جلسات سخنرانی برای بیان خطر اعتیاد و آگاه سازی خانواده ها گام بردارند.

 

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد در آگاهی بخشی به خانواده ها و اطلاع رسانی صحیح در جامعه  نقش مهمی خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار کرد: پس از پیشگیری و آگاهی بخشی باید مبارزه قازع و فراگیر با توزیع مواد مخدرصورت گیرد.

نظر شما