شناسهٔ خبر: 26318718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

پس پرده سیاست‌های جنجالی ترامپ

پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخت که چه کسی در اتخاذ سیاست‌های جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا نقش دارد.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران جوان: سی ان ان نوشت موضوعی که تقریبا اطرافیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز به آن اذعان می‌کنند این است که هیچ کس به اندازه استیون میلر، مشاور ارشد سیاستگذاری او در سیاست‌های بحث‌برانگیزش نقش ندارد.

بنا بر گزارش سی ان ان، برخی سیاست‌های بسیار بحث‌برانگیز و جنجالی ترامپ، از جمله فرمانی اجرایی برای «حفاظت» از مردم در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا، اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف بی آی و اخیرا سیاست مهاجرتی تحمل صفر به مشاور ارشد سیاستگذاری او برمی‌گردد.

میلر ۳۲ ساله از ژانویه سال ۲۰۱۶ به عنوان مشاور ارشد به تیم ترامپ پیوسته است. او پیشتر در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز با ستاد رئیس جمهور فعلی آمریکا همکاری داشته است. میلر همواره در تجمع‌های زمان انتخابات با تشویق همگان به رای دادن به ترامپ مسئولیت هر اشتباهی را در این کشور متوجه کسانی می‌دانست که با ترامپ مخالف هستند. میلر یکی از عوامل اصلی صدور فرمانی اجرایی شناخته می‌شود که موقتا سفر و مهاجرت اتباع هفت کشور و ورود پناهندگان سوری را به طور نامشخص به آمریکا ممنوع کرد. به گفته یکی از هم‌دانشگاهی‌های او، دیدگاه منفی میلر نسبت به مهاجران از زمان دبیرستان شکل گرفته و طی زمان رشد کرده است.

میلر بعد‌ها و در زمان همکاری با سناتور جف سشنز، دادستان کل فعلی آمریکا، در شکل‌گیری انتقاد قانونگذاران ایالت آلاباما از لایحه اصلاح مهاجرت ۲۰۱۳ نقش داشت. نقش میلر در شکل‌گیری سیاست مهاجرتی زمانی ادامه یافت که او برای عهده‌دار شدن مسئولیت در کاخ سفید مدنظر قرار گرفت.

لیندسی گراهام، نماینده کالیفرنیای جنوبی در ماه ژانویه به خبرنگاران گفته بود: تا زمانی که میلر مذاکره‌کننده دولت در موضوع مهاجرت است به جای نخواهیم رسید.

نماینده دموکرات ایلینوی نیز در این باره گفت: اثر انگشت میلر را می‌توان بر روی هر گونه تلاشی برای از بین بردن اصلاحات مهاجرتی مشاهده کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با امضاء حکمی اجرایی، اجازه ماندن اعضای خانواده‌های مهاجران در کنار هم را در کمپ‌های بازداشت صادر کرد. اما این اقدام دولت آمریکا پس از چندین روز اعتراض گسترده نسبت به سیاست مهاجرتی تحمل صفر صورت گرفت. در حال حاضر جمهوری‌خواهان با نگرانی‌های فزاینده برای تصویب جدیدترین لایحه مهاجرتی خود روبرو هستند و تلاش می‌کنند تا مذاکرات در این باره هفته آتی ادامه دهند هر چند ترامپ از آن‌ها خواسته تا وقت خود را با اینکار هدر ندهند و آن را به بعد از انتخابات میان دوره‌ای و انتخاب سناتور‌های بیشتر در ماه نوامبر موکول کنند.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند ماندن میلر در حلقه درونی نزدیکان ترامپ بعد از این هفته هنوز مشخص نیست.

نظر شما