شناسهٔ خبر: 26318634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تایمز گزارش داد

5 میلیون پوند، هزینه تامین امنیت سفر ترامپ به انگلیس

حفظ امنیت رئیس جمهوری آمریکا در سفر قریب‌الوقوعش به انگلیس 5 میلیون پوند برای مالیت‌دهندگان انگلیسی هزینه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزینه حفظ امنیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفر قریب‌الوقوع  به انگلیس، معادل 5 میلیون پوند خواهد شد.

به نوشته روزنامه تایمز، با توجه به اعتراضات گسترده‌ای که پیش‌بینی می‌شود همزمان با سفر ترامپ به انگلیس برگزار شوند، برقراری امنیت برای وی بین 5 تا 10 هزار افسر پلیس نیاز دارد.

طی این سفر که از 12 جولای آغاز می‌شود، نیاز به وَن‌های پلیس ضدشورش، سگ‌های جستجوگر، بالگرد، افسرهای پلیس ثابت، یگان‌های نظم عمومی، یگان‌های مقابله با اعتراضات، یگان‌های جمع‌آوری اطلاعات، افسرهای ویژه محافظت و ... وجود دارد. همچنین نیروهایی غیرنظامی در اتاق‌های کنترل،‌ آنالیز و تحقیقات به کمک پلیس خواهند رفت. 

انتظار می‌رود ترامپ ابتدا «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را ملاقات کرده و سپس به دیدار ملکه الیزابت برود. رئیس جمهور آمریکا طی سفر به بریتانیا، به زمین‌های تنیس خود در اسکاتلند نیز خواهد رفت.

بعد از آن که ابتدای سال 2017 میلادی، ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرد، ترزا می اولین فرد از میان سران خارجی بود که برای دیدار با ترامپ به این کشور سفر نمود. طی این سفر، خانم مِی دعوت رسمی ملکه برای سفر ترامپ به انگلیس را ابلاغ کرد.

مردم انگلیس تا کنون بارها، به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه و ضدمهاجرتی و ضد مسلمانان ترامپ، همچنین به دلیل حمایت وی از سفیدبرترپندارها در آمریکا و راست‌گرایان افراطی در بریتانیا، با راه‌اندازی طومار و یا برگزاری تظاهرات خواستار لغو سفر وی به کشورشان شده‌اند. 

انتهای پیام/م

نظر شما