شناسهٔ خبر: 26318410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت کرمانشاه به عنوان مرکز مراجعه بیماران ام اس

خبرگزاری صداوسیما

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت گفت در مراکز جامع ام اس خدمات درمانی به طور کامل ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها گفت: در حال حاضر، مراکز فعالیت کرمانشاه به عنوان مرکز مراجعه بیماران ام اسشهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه به عنوان مرکز مراجعه بیماران ام اس، در حال فعالیت هستند و بسته خدمات ام اس را به طور کامل ارائه می‌دهند.
جمشید کرمانچی افزود:چند مرکز جامع ارائه خدمات درمانی و توانبخشی برای بیماران ام اس در کشور تعریف شده که چهار مرکز در تهران و در بیمارستان‌های سینا، امام خمینی (ره)، فیروزگر و امام حسین (ع) در حال تکمیل است.
جمشید کرمانچی، درخصوص اقدامات درمانی بیماران ام اس، گفت: بسته خدمتی بیماری ام اس از دو سال قبل توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و هر دانشگاه مطابق با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار دارد، خدماتی مانند مشاوره‌های درمانی، توانبخشی، دندانپزشکی و سایر خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهد.
وی در ادامه افزود: برخی از دانشگاه‌ها نیاز دارند با بخش خصوصی تعامل کنند و خدمات را ارائه دهند که این موضوع نیز توسط دانشگاه‌ها درحال پیگیری است.
وی با بیان اینکه برای هر کدام از خدمات درمانی و توانبخشی، سقف پرداختی معین شده است، گفت: برای مثال سالانه هزینه معینی برای خدمات دندانپزشکی لحاظ شده است و بیمار تا آن سقف، پرداختی نخواهد داشت، بنابراین سقف هزینه‌های خدماتی که توسط کمیته علمی مشورتی وزارت بهداشت مشخص شده است، رایگان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه دستورالعمل تجمیع خدمات بیماری ام اس به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: دانشگاه‌ها موظف شده اند تا خدمات بیماران ام اس را در یک مرکز به صورت جامع با تعرفه دولتی به آن‌ها ارائه دهند.
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سال جاری معاونت درمان وزارت بهداشت، در نظر گرفتن هزینه ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب العلاج است، تاکید کرد: براساس این برنامه، در تلاش هستیم، کسری اعتباری و پرداختی که در سال گذشته مشکلاتی را در برخی دانشگاه‌های کشور ایجاد کرده بود، امسال برطرف شود.
کرمانچی، تصریح کرد: مقرر است، منابع مالی ویژه درمان سرپایی بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر بستری به صورت جداگانه به دانشگاه‌ها برسد تا به صورت کامل برای این بیماران هزینه شود.

نظر شما