شناسهٔ خبر: 26318340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بورس تهران همگام با دیگر بازارها هیجان را تجربه می‌کند

بورس تهران امروز با ادامه روند افزایشی قیمت سهم‌ها مواجه شد علاوه بر این در بسیاری از گروه‌ها نوسان‌گیران بازار سهام برای خرید به صف شده‌اند، اما خودرویی‌ها خلاف جهت بازار یکدست افت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران در  بازارهای دیگر از جمله بورس تهران تاثیرگذار بوده و این موضوع سبب افزایش قیمت سهم‌ها در تالار شیشه‌ای شده است.

معامله‌گران بورس تهران امروز و روزهای گذشته شاهد صف پایدار خرید سهام در بسیاری از گروه‌ها بودند. امروز نیز گروه‌هایی همچون فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و نفتی‌ها یک دست رشد قیمت را تجربه کردند و بعضا شاهد صف پایدار بودند.

کارشناسان علت عمده رفتار بورس در این روزها را نوسانات صعودی قیمت دلار در بازارهای غیررسمی عنوان می‌کنند، چرا که با افزایش قیمت دلار شرکت‌های بورسی محصولاتشان را گران تر به فروش می‌رسانند و در نتیجه سود شناسایی می‌کنند. این موضوع سبب شده بازار سهام تا حدودی هیجانی عمل کند و صف‌های خرید کم‌سابقه‌ای را در بورس شاهد باشیم.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه، ۳۰۰۰ واحد رشد کرد و وارد کانال ۱۱۴ هزار و ۹۲۴ واحدی شد، اما در ادامه این روند فزاینده رشد آرام شد و در نهایت با نماگر اصلی بازار در تراز ۱۱۵ هزار و ۱۷۴ واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۹۵ واحد تا رقم ۱۹ هزار و ۱۳۷ بالا رفت. شاخص بازار شناور نیز ۳۵۱۵ واحد رشد کرد و رقم ۱۲۷ هزار و ۱۷۴ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز به یکباره ۲۰۹۶ و ۶۱۷۵ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر چهار نمادی بودند که به ترتیب با ۳۹۳، ۳۷۲، ۲۳۸ و ۲۳۱ واحد تاثیر در رشد فزاینده شاخص کل نقش ایفا کردند.

امروز گروه فلزات اساسی با روند رشد قیمت‌ها روبه‌رو شد و بسیاری از نمادها صف خرید را تجربه کردند. در گروه محصولات شیمیایی نیز صف خرید در بسیاری از سهم‌ها مشهود بود و روند رشد قیمت‌ها تا مرز پنج درصد ادامه داشت. فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای امروز شاهد رشد یکدست قیمت سهم‌ها در این گروه بودند از جمله نمادهای تاثیرگذار روی شاخص در این گروه پالایش نفت اصفهان بود که حدود پنج درصد رشد قیمت را تجربه کرد و شاهد صف خریدی با حجم نزدیک به پنج میلیون سهم بود.

اما خودرویی‌ها در حرکتی خلاف جریان بازار یکدست قرمزپوش شدند و روند کاهشی قیمت را تجربه کردند به طوری که ایران خودرو بعد از مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی را روی نماگر اصلی بورس داشت.

حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۵۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۳.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. این حجم از معامله در تاریخ بورس کم سابقه است.

آیفکس نیز ۲۹.۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۱۷ واحدی رسید. ارزش فرابورس ایران رقم ۳۶۴ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت و شاهد معامله ۱.۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما