شناسهٔ خبر: 26316963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

صفاری‌نطنزی تشریح کرد:

نگاهی حقوقی-سیاسی به دو تصمیم آمریکا درباره خروج از برجام و اجرای رویکرد "تحمل صفر" / از نقض قوانین بین المللی تا نقض اصول حقوق بشر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد خروج آمریکا از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد زمینه ساز اجرای سیاست جدا کردن فرزندان مهاجران از والدینشان در این کشور است.

صاحب‌خبر -

مرتضی صفاری‌نطنزی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا مبنی بر اجرای سیاست جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان، گفت: آمریکایی ها طی سال های گذشته همواره ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و بر این اساس اقدام به وضع تحریم علیه مردم کشورمان کرده اند اما مشاهده می شود که خودشان با پناهجویان چطور رفتار می کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق ضرب المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" هم اکنون دولت ایالات متحده به نقض حقوق انسان ها متهم است، اظهار کرد: بر این اساس آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد و این امر بیانگر رسوایی دیگری برای سیاست های نخ‌نمای ایالات متحده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه باید یادآور شد ایالات متحده چندی پیش نیز از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد خارج شد، ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکا پس از این اقدام اعلام کرد پیمان مذکور با سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ مغایرت دارد لذا از گذشته نیز میشد رفتار امروز دولت آمریکا با پناهجویان را پیش بینی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروزه افکار عمومی دنیا با دیدن تصاویر دردناک جدا کردن فرزندان مهاجران از والدینشان دچار شوک شده است؛ البته علاوه بر مخالفان دولت کنونی آمریکا، حتی جمهوری خواهان نیز از اجرای سیاست مذکور انتقاد کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد که آمریکا علاوه بر نقض حقوق بشر، اقدام به نقض قوانین بین المللی نیز کرده و خروج از برجام نمونه بارزی از بدعهدی  و سودجویی سیاستمداران این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد سخت‌گیرانه مهاجرتی این کشور و جدا کردن کودکان از والدین در مرزها دفاع کرد.

همچنین دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است از پنجم ماه مه، یعنی زمان اجرای رویکرد «تحمل صفر» در قبال پناهجویان تا نهم ژوئن، ۲۳۴۲ کودک را از سرپرستانشان جدا کرده است./

پایان پیام

نظر شما