شناسهٔ خبر: 26316139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در اردستان 175 روز است

کاشان- ایرنا- دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردستان گفت: به علت کمبود نیروی انسانی، زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در این منطقه از 118 روز در سال گذشته به 175 روز در سالجاری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا شعبانفر عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نبود زندان در شهرستان نیز مشکلاتی را برای دستگاه قضایی و خانواده ها همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه میزان پرونده های وارده به دادسرا و دادگستری این شهرستان ارتباط تنگاتنگ با وضعیت اقتصادی جامعه دارد، تصریح کرد: این مهم کار را برای دستگاه قضایی افزایش و سخت کرده است.
رئیس دادگستری اردستان نیز در این نشست از ورود هفت هزار و 681 پرونده و مختومه شدن 7 هزار و 709 پرونده در مدت یکسال گذشته در دادگستری این شهرستان خبر داد.
محمدرضا کبیری گفت: از ابتدای تیر سال 1396 تا پایان خرداد امسال شمار پرونده های ورودی به شعبه های دادسرا و دادگاه های این شهرستان نسبت به مشابه سال قبل نیم درصد رشد داشته است.
کبیری تصریح کرد: در این مدت یک هزار و 190 پرونده به چهار شعبه حل اختلاف شهرستان اردستان وارد شد که 237 مورد آن با تلاش اعضا و کارکنان دادگستری به صلح و سازش ختم شده است.
رئیس دادگستری اردستان، بیشترین پرونده های کیفری را توهین ، چک بلامحل ، سرقت، مواد مخدر ، ضرب و جرح عمدی و مطالبات مالی عنوان کرد وگفت: ریشه تمام آنها بیکاری و موضوع اقتصادی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بحث ربا گفت: قبح این ناهنجاری در جامعه ریخته شده و نیازمند کار فرهنگی، ارشادی و تقویت بنیه دینی و اعتقادی است.
کبیری با بیان اینکه در یک سال گذشته اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اردستان اقدام به صدور 3 هزار و 892 سند مالکیت تک برگی و 371 فقره رای مربوط به قانون الحاق کرده است، یادآوری کرد: در همین مدت 216 پرونده اجرایی وارد این اداره و 129 پرونده مختومه و حکم اجرا شده است.
وی عمده مشکل دادگستری را کمبود نیروی انسانی قضایی و کادر اداری، مکان اداری و دفتر خدمات قضایی اعلام کرد و از اصحاب رسانه خواست هشدارهای دادگستری در خصوص عدم تجاوز به حقوق دولت و مردم را اطلاع رسانی کنند.
یکم تا هفتم تیر به مناسبت شهادت آیت الله سیدمحمد حسین بهشتی هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است.
شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7431/6136

نظر شما