شناسهٔ خبر: 26316138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه از دفع حمله النصره به منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و کشته شدن ۷۰ شورشی خبر داد

مرکز آشتی روسیه در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه در پایگاه حمیمیم فعال است، اعلام کرد، نیروهای دولتی و تشکیلات شورشیان یعنی "ارتش آزاد سوریه" با حمایت نیروی هوایی سوریه حمله تروریست‌های النصره به مناطق کاهش تنش در جنوب را دفع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته تروریست‌های مسلح جبهه النصره به شهرک‌هایی در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه حمله کردند که به صورت داوطلبانه به دولت سوریه پیوسته‌ بودند. اما این حمله از سوی نیروهای دمشق و نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه با حمایت هوایی روسیه دفع شد.

در این بیانیه آمده است، سه خودروی زرهی و ۱۴ کامیون تروریست‌ها که مجهز به تسلیحات سنگین بود، نابود شده و ۷۰ شورشی نیز کشته شدند. این حمله تلفاتی در بین ارتش سوریه نداشت.

این مرکز پیشتر اعلام کرده بود، ۱۲ شهرک در این منطقه داوطلبانه به دولت سوریه پیوسته‌اند.

مرکز روسی مذکور روند کمک‌رسانی‌ها به آن مناطق را سازماندهی کرده و قرار است سه کاروان امدادرسانی وابسته به سازمان ملل به شهرک‌های آزاد شده یعنی البستان، جاسم و الطیبه بروند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دو جنگنده از نوع "کی ۵۲" پس از اتمام ماموریت خود در سوریه به یکی از فرودگاه‌های نظامی روسیه بازگشتند.

طبق اعلام این وزارتخانه، دو جنگنده مذکور مجهز شده و یا هواپیمایی از پایگاه حمیمیم سوریه به روسیه فرستاده شدند.

پیشتر هم وزارت دفاع روسیه از بازگشت ۱۱ هواپیما و جنگنده از سوریه به پایگاه‌های خود در روسیه خبر داده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما