شناسهٔ خبر: 26316110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

توصیه‌ها ساده برای آغاز یک روز خوب

هرچند بیدارشدن و پیاده‌روی در دامنه سرسبز دشت‌ها و کوه‌ها یا سواحل شنی کنار دریا بسیار مفید و لذت‌بخش است، اکثریت جامعه دارای در شهر زندگی کرده و به‌دور از این امکانات‌اند. پس برای آغاز و داشتن یک روز خوب و عالی صرفا لازم نیست از بنیان زندگی خود را متحول کنید بلکه با چندین توصیه و پیشنهاد ساده می‌شود سالم و سرزنده یک روزخوب را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -
توصیه‌ها ساده برای آغاز یک صبح و روز خوب
 
به گزارش « پارسینه»، هرچند بیدارشدن و پیاده‌روی در دامنه سرسبز دشت‌ها و کوه‌ها یا سواحل شنی کنار دریا بسیار مفید و لذت‌بخش است، اما واقعیت آن است اکثریت جامعه دارای در شهر زندگی کرده و به‌دور از این امکانات‌اند. پس برای آغاز و داشتن یک روز خوب و عالی صرفا لازم نیست از بنیان زندگی خود را متحول کنید. در این یادداشت توصیه‌های برای آغاز سالم و سرزنده یک روزخوب به مخاطبان ارائه می‌شود.

توصیه‌ها و پیشنهادهای آغاز انرژیک یک روز خوب:

یک لیوان آب نسبتا گرم بنوشید: بعد از بیدار شدن از خواب به جای اینکه یک راست سراغ قهوه یا چای بروید، روز خود را با یک لیوان آب گرم شروع کنید. هر چند آب طعم خاصی نداشته و گاه تلخ نیز می‌باشد. اما در عوض، جریان خونتان را بهتر و به گوارشتان کمک کرده، حتی می‌تواند سموم را از بدنتان دفع کند. ضمناً بدنتان نیز با تامین آب از کم آبی مبرا می‌شود.

صبحانه‌ی کامل و متعادل بخورید: سعی کنید صبحانه‌تان مقدار مناسبی از فیبر، پروتئین و میوه را در خود داشته باشد. البته از میل کردن تخم مرغ نیز با توجه به منبع غنی پروتئین چشم پوشی نکنید.

انجام مدیتیشن در اول صبح: کافی‌ست در یک جای راحت و ساکت بنشینید و بدنتان را تنظیم کنید. فقط روی تنفس عمیق تمرکز کنید و به هیچ چیزی فکر نکنید. تا زمانی که مدیتیشن نکنید متوجه تأثیر خارق العاده آن نخواهید شد. ضروری هم نیست حتماً عود روشن کنید و موزیک پخش کنید. نفس تمرکز، تنفس عمیق و سکوت کفایت می‌کند.

با آرامش از خواب بیدار شوید: با عجله از رختخواب بیرون نیایید و شتابزده چیزی نخورید. فکر نکنید سریع لباس بپوشید و از خانه بیرون بزنید به کار‌ها زودتر می‌رسید و روز خوبی خواهید داشت. کمی از سرعتتان کم کرده و به خودتان زمان دهید. این کار کمک می‌کند با استرس کمتری که خواه ناخواه در طول روز سراغتان می‌آید مواجه شوید.

تحرک داشته باشید: بعد از بیدار شدن از خواب، می‌توانید مجموعه تمرینات سبک کششی، پیاده روی ساده و یا دویدن با سرعت کمی را انجام دهید. در کل هر نوع تحرکی بعد از بیدار شدن به شدن بدن را مهیا و انرژیک می‌کند.

محققان حوزه سلامت نشان داده‌اند حتی افزایش سرعت پیاده روی می‌تواند ریسک دیابت نوع دوم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین اگر مرتب پیاده روی کنید و برایتان تبدیل به یک عادت همیشگی شود، می‌توانید از بروز بیماری‌های مزمن در خود پیشگیری کنید.

غذا‌های مغذی بخورید: سوپر فود غذایی را تهیه کنید که از سایر غذا‌های مغذی، مغذی‌تر است. برای صبحانه سوپر فود‌هایی مانند توت فرنگی، بادام، سیب و آووکادو که غنی شده‌اند بسیار عالی‌اند.

یک هدف دست یافتنی برای هر روز در نظر گیرید: بیدار شدید و دوش گرفتید یا پیاده روی کردید در این حین برای روزتان هدفی مشخص کنید. لازم نیست که حتما در مورد ورزش کردن یا تغذیه‌ی سالم باشد، بلکه با این سوال آغاز کنید؛ امروز می‌خواهم چکار کنم؟ یا اینکه چه چیزی در پایان روز باعث می‌شود احساس رضایت کنم؟ این مراقبت‌ها و اهداف کوچک دست یافتی به شکل چشم‌گیری استرس شما را کاهش می‌دهد و استرس کمتر یعنی سلامتی بیشتر برای شما.

در کل اگر هیچکدام از این‌ها را انجام ندادید حداقل بدون عجله از خوردن صبحانه‌تان لذت ببرید و چند حرکت کششی انجام دهید. این زمان جرئی از زندگی شماست و به آن نیاز نیاز دارید. درست است که زندگی کلاً شتاب زده شده، اما این مسئله به‌دین معنا نمی‌باشد که آرامش و صبر را تمرین و تجربه نکنید؟ بلکه باید بدانیم این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم چگونه با مسائل مواجه شویم.

نظر شما