شناسهٔ خبر: 26316009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

/ترکیه؛ نظام جدید/

پوتین، «قدرت سیاسی فراوان» اردوغان را تبریک گفت

رئیس‌جمهور روسیه با تبریک پیروزی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری، این امر را پیروزی سیاسی بزرگ برای او توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در پیامی پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» کاخ کرملین در بیانیه‌ای علام کرد که پوتین ضمن تبریک پیروزی اردوغان، «قدرت سیاسی عظیم» وی در ترکیه را ستود.

«نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور قزاقستان نیز انتخاب مجدد اردوغان به سمت ریاست‌جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و ریاست‌جمهوری) روز یکشنبه از ساعت هشت صبح به وقت محلی (9:30 به وقت ایران) در 81 استان این کشور برگزار شد (جزئیات بیشتر).

هشت حزب مختلف از جمله «عدالت و توسعه» (AKP) به رهبری «رجب طیب اردوغان» که خود نامزد ریاست جمهوری نیز هست، «جمهوری‌خواه خلق» (CHP)، «حرکت ملی‌گرا» (MHP)، «حزب کُردی دموکراتیک مردمان» (HDP)، «حزب خوب» (iYi) و حزب «سعادت» (SP) با معرفی نامزدهای مختلف، در این انتخابات رقابت کردند.

شورای عالی انتخابات ترکیه بامداد امروز اعلام کرد که با شمرده شدن حدود 99 درصد از صندوق‌های رأی، اردوغان توانست با به دست آوردن 52.5 درصد آرا، مجددا رئیس‌جمهور ترکیه شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انتخابات سراسری ترکیه به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای پیام/م

 

نظر شما