شناسهٔ خبر: 26316005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گودرزی:

آمریکا به دنبال جنگ اقتصادی علیه ایران از طریق شرکای اروپایی و منطقه‌ای/ ایران باید پیگیر کسب منافع از مسیر غیربرجامی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: آمریکا از برجام خارج شد تا با جنگ اقتصادی علیه ایران را دامن زند، پس از آن هم موضوع را از شرکای اروپایی و منطقه‌ای پیگری می‌کند.

صاحب‌خبر -

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح فرایند مذاکرات ایران و اروپا پیرامون برجام، گفت: جمهوری اسلامی قائل به حفظ برجام و اجرای تمام تعهدات دو‌طرفه است، اینکه چه کسانی عضو برجام هستند یا از برجام خارج شدند، کمتر اهمیت دارد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید به دنبال اخذ تضمین از اروپایی‌ها برای اجرای تعهدات برجامی باشد، از این رو برای دستیابی به اهداف مورد نظر با اروپایی‌ها وارد مذاکرات شدیم.

وی افزود: در صورتی که اروپایی‌ها بتوانند به تعهدات خود در قِبال ایران پایبند باشند، ما نیز در توافق خواهیم ماند. آنها از ایجاد موانع بر سر راه فروش و صادرات نفتی ایران باید جلوگیری کند. از سوی دیگر مشکلات ارزی را مرتفع کنند در غیر این صورت ایران به عنوان طرف خسارت دیده از برجام خارج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: جمهوری اسلامی در صورت دست اندازی طرف‌های مذاکره ضمن تصمیم بر خروج از برجام در مورد اتخاذ روش‌های برخورد بعد از برجام نیز تصمیم‌گیری می‌کند. ضمن آنکه در مورد نحوه تامین جبران خسارات نیز تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آمریکا وارد جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی شده و به شدت این موضوع را از طریق شرکای اروپایی و منطقه‌ای پیگری می‌کند، در واقع آمریکایی‌ها می‌خواهند تضعیفات برجام را افزایش دهند و به هیمن دلیل هم از توافق خارج شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا مبنای اتخاذ موضع بی‌طرفی نداشت لذا از برجام خارج شد تا به جمهوری اسلامی فشار اقتصادی بیشتری وارد کند، این تضعیفات سبب عدم رسیدن ما به مطلوبات خود در مذاکرات خواهد شد. بنابراین باید دنبال راهکاری برای کاهش آسیب‌های ناشی از برجام و کسب منافع جمهوری اسلامی از مسیر دیگر باشیم./

پایان پیام

نظر شما