شناسهٔ خبر: 26315958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موگرینی: به راهکارهایی برای از سرگیری مذاکرات در یمن می پردازیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که علاوه بر مسایل دفاعی، موضوع تحولات یمن و از سرگیری مذاکرات صلح در این کشور دستور کار نشست امروز مقامات اروپایی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از نشست وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت که مسایل دفاعی در دستور کار نشست امروز قرار دارد.

موگرینی با حضور در جمع خبرنگاران گفت که علاوه بر مسایل دفاعی آمادگی برای نشست آتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل در دستور کار قرار دارد و با وزرای دفاع بررسی همکاری‌ها به منظور اجرایی شدن تمامی بسته‌های مربوط به دفاع و امنیت به طور ویژه بررسی می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «با حضور وزرای خارجه اروپا به موضوع  یمن پرداخته خواهد شد. که فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن هم در این نشست حضور خواهد داشت و وی اطلاعاتی درباره سفر اخیر خود به منطقه در اختیار خواهد گذاشت و برنامه وی برای از سرگیری مذاکرات هم مطرح خواهد شد. همچنین ما به اینکه چطور کشورهای اروپایی می‌توانند از این اقدام حمایت کنند، می پردازیم.با وضعیت دراماتیک بشری در یمن مواجه هستیم و اقدامات زیادی  برای کمک صورت می‌دهیم اما امروز بر راهکارهایی تمرکز داریم که مذاکرات (صلح) از سرگرفته شوند.»

موضوع شاخ آفریقا و اردن به عنوان کشوری که چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی شریک اتحادیه اروپا  محسوب می‌شود از دیگر مواردی هستند که در نشست امروز اتحادیه اروپا مطرح می‌شوند.

موگرینی همچنین گفت که اقدام برای مدیریت موج پناهجویان در 2 سال گذشته بر مبنای مشارکت قدرتمند (میان کشورها) و با  حمایت سازمان ملل متحد و کشورهای آفریقایی صورت گرفته‌اند. وی با استقبال از نشست شب گذشته شماری از مقامات اروپایی در زمینه مسئله پناهجویان با توجه به نشست آتی در این زمینه گفت که در نشست آتی پیشنهاداتی را برای حل بحران ارائه خواهد داد.

انتهای‌پیام/م

نظر شما