شناسهٔ خبر: 26315840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور مسئول فنی در داروخانه های دامپزشکی الزامی است

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپرشکی خراسان جنوبی گفت: حضور مسئول فنی در داروخانه دامپزشکی الزامی است و با خاطیان برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر فاطمه صباغ زاده افزود: داروخانه های دامپزشکی مرکز ارایه خدمات دارویی است و این کار باید توسط دامپزشک مورد تائید اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان که به عنوان مسئول فنی در داروخانه است هم در بخش خدمت رسانی و هم در بخش نظارتی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی که در فضای داروخانه های دامپزشکی وجود دارد، دخالت افراد فاقد صلاحیت در مسایل درمانی است، تاکید کرد: در برخی موارد داروخانه های دامپزشکی به صورت پنهان به صورت مقطعی در اختیار افراد غیر متخصص قرار می گیرند که در صورت مشاهده این تخلف، با فرد خاطی برخورد می شود.
دکتر صباغ زاده اظهار داشت: هر داروخانه باید حداقل یک نفر مسئول فنی داشته باشد و مسئول فنی مربوطه باید در تمام ساعات کار داروخانه حضور فعال و موثر داشته باشد و بر روند فروش و تحویل دارو و نسخه پیچی دارو نظارت کند.
وی اضافه کرد: مسئولان فنی در خصوص رعایت دوره زمان پرهیز از مصرف و چگونگی استفاده داروهای تحویلی به تولیدکنندگان توضیحات کامل بدهند.
وی گفت: امور فنی داروخانه مانند سایر مراکز خدماتی دامپزشکی به وسیله مسئول فنی انجام می گیرد و بایستی مسئول فنی در داروخانه حضور فعال داشته و در برابر خدمات ارایه شده ضامن و پاسخگو باشد کما اینکه ارائه هرگونه خدمات دارویی بدون حضور مسئول فنی غیرقانونی است.
وی از بهره برداران خواست بدون نسخه دامپزشک به داروخانه ها مراجعه نکنند و در صورت مشاهده داروخانه هایی که نسبت به فروش اقلام غیرمجاز و فروش دارو بدون نسخه اقدام می کنند مراتب را به اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.
3215 * 6054

نظر شما