شناسهٔ خبر: 26315756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری خبر داد؛

تشکیل گروه های علمی در مدرسه| برگزاری دوره علمی و اخلاقی تابستانه

مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری از تشکیل گروه های علمی در این مدرسه خبر داد و گفت: تقویت این گروه های علمی در سال تحصیلی جدید از جمله اولویت های مدیریت مدرسه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام درزی، مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به برگزاری برنامه های علمی و آموزشی همزمان با فصل تابستان در این مدرسه علمیه خبر داد.

برگزاری دوره تقویتی و رفع ناقصی تابستانه

وی با بیان این که در ایام تعطیلات تابستان و به منظور تقویت بنیه علمی طلاب و رفع نواقص کلاس های آموزشی با حضور طلاب علاقه مند برگزار می شود، افزود: به طور حتم با برگزاری این کلاس ها ضمن بهره گیری از فرصت تعطیلات تابستان، همچنین دروسی که طلاب در آن ضعف و نواقصی دارند جبران خواهد شد.

مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که افزون بر کلاس های علمی و آموزشی، برنامه های اخلاقی و تربیتی نیز در ایام تعطیلات تابستان مورد توجه قرار خواهد گرفت، بیان داشت: مباحث اخلاقی و تربیتی در ماه مبارک رمضان نیز در این مدرسه علمیه از سوی اساتید اخلاق مورد توجه ویژه قرار گرفت.

توجه جدی به مباحث اخلاقی در مدرسه

حجت الاسلام درزی با بیان این که مباحث اخلاقی و تربیتی در کنار کلاس های علمی و آموزشی در این مدرسه علمیه مورد توجه است، خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به موضوعات اخلاقی در حوزه بستری را برای رشد و تعالی معنوی و علمی طلاب فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی همواره جزء مهم ترین دغدغه های علمای حوزه بوده است، بیان داشت: طلبه ای که از لحاظ علمی در سطح عالی باشد، اما دارای ضعف های اخلاقی و تربیتی باشد نمی تواند به جایگاه رفیعی در حوزه دست یابد.

مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که برنامه های تابستانه این مدرسه علمیه با برگزاری یک اردوی سیاحتی و زیارتی نیز همراه خواهد بود، گفت: همه تلاش ما در کنار تقویت بنیه علمی طلاب، توجه به نشاط معنوی، روحی و اخلاقی طلاب نیز است.

حجت الاسلام درزی در ادامه افزود: افزون بر دروس اخلاقی که از سوی معاونت تهذیب در مدارس دنبال می شود همچنین کلاس های درس اخلاق دیگری به صورت مستمر و در طول هفته با حضور طلاب در این مدرسه برگزار می شود.

وی با بیان این که برگزاری دروس اخلاق در این مدرسه علمیه به هیچ عنوان تعطیل نمی شود و به طور جدی دنبال می شود، گفت: درس اخلاق جزء دروس الزام آور است و هر پنج شنبه با حضور طلاب همه پایه ها در این مدرسه علمیه برگزار می شود.

مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری همچنین افزود: افزون بر این نیز هر یک اساتید این مدرسه به صورت مجزا برنامه های اخلاقی را در طول هفته با حضور طلاب پایه های مختلف برگزار می کنند.

تحصیل طلاب در ۹ پایه تحصیلی

حجت الاسلام درزی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر از پایه اول تا نهم در این مدرسه دایر است و طلاب مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: در این مرکز علمی از ظرفیت و توان اساتید بومی و همچنین اعزامی از قم نیز در تعلیم و تربیت طلاب استفاده می کنیم.

قدمت ۱۲۰ ساله مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه مصطفی خان ساری دارای قدمتی 120 ساله است، خاطرنشان کرد: علما و شخصیت های بزرگی در این مدرسه علمیه در ادوار مختلف به تحصیل علوم حوزوی پرداختند.

تشکیل شش گروه علمی در مدرسه مصطفی خان

مدیر داخلی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل گروه های علمی در این مدرسه خبر داد و تصریح کرد: از سال گذشته گروه های علمی فلسفه، تاریخ، ادبیات عرب، تفسیر، بلاغت و بیان، منطق با حضور اساتید و طلاب این مدرسه تشکیل شده که امسال به طور جدی تری دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام درزی تقویت این گروه های علمی را از جمله اولویت های علمی سال تحصیلی جدید این مدرسه عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد فعالیت های علمی و پژوهشی این گروه های علمی در سال تحصیلی جدید بیشتر تقویت شود تا شاهد تدوین و نگارش مقالات علمی پژوهشی به منظور شرکت در جشنواره های استانی و کشوری باشیم./۹۵۰/ت303/ب1

نظر شما