شناسهٔ خبر: 26315582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ابراهیم بازیان:

۴۲ درصد از هزینه‌ خدمات مسکن از محل مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده است

ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: سال گذشته ۴۲ درصد از هزینه‌ خدمات مسکن از محل مشارکت‌های مردمی (صدقه، زکات و کمک خیران) تأمین‌شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ابراهیم بازیان با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۵ هزار و ۷۰۰ مورد خدمت عمرانی برای مددجویان کمیته امداد انجام شد گفت: برای این تعداد خدمت ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: از این تعداد خدمت ۵۸ هزار و ۵۲۰ مورد مربوط به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن، ۹ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به بهسازی خانه مددجویان روستایی و هفت هزار و ۴۷۸ مورد نیز مربوط به ساخت و خرید خانه برای مددجویان شهری است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اعلام اینکه سال گذشته ۴۲ درصد از هزینه‌ خدمات مسکن از محل مشارکت‌های مردمی (صدقه، زکات و کمک خیران) تأمین‌شده است گفت: ۴۱ درصد دیگر توسط دولت و ۱۷ درصد نیز از منابع اختصاصی کمیته امداد و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اختصاص‌یافته است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه کمیته امداد باید برای مددجویان فاقد خانه ساخته یا خریداری و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی نیز تعمیر، تکمیل و بازسازی شود افزود: سه‌چهارم خانوارهای مددجوی فاقد مسکن، ساکن شهر هستند و سه‌چهارم خانه‌هایی که باید مقام سازی شود مربوط به روستاهاست.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به محدودیت منابع کمیته امداد گفت: این نهاد برای تأمین منابع مالی مسکن مددجویی نیازمند کمک‌ حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، خیران، موسسه‌های و نهادهای دولتی و خصوصی است.

وی اولویت تأمین مسکن مددجویی را با روستاییان، ساکنان مناطق محروم و مرزی، شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت و مناطق در معرض بلایای طبیعی اعلام کرد و افزود: همچنین کمیته امداد باهدف مهاجرت معکوس مددجویان از شهر به روستا مشوق‌هایی برای آن‌ها تعیین کرده است.

بازیان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که مددجویان آمادگی مهاجرت به روستا را داشته باشند کمیته آمادگی دارد اعتبار موردنیاز برای این امر را تأمین کند. البته پیش از مهاجرت باید امکانات اولیه اشتغال و خدمات پایه در روستاها ایجاد شود./ مهر

نظر شما