شناسهٔ خبر: 26315486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران برگزار می شود

قادری از برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران در شهر آفتاب خبر داد و گفت:با این امر فرصت و زمینه ای برای عرضه توانمندی ها و ایجاد فضای رقابتی سالم به وجود می آید.

صاحب‌خبر -

اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران برگزار می شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران صبح امروز در هتل اسپیناس با حضور مسئولان برگزاری ستاد نمایشگاه، رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد.

رئوف قادر نماینده مجلس دهم و مدیرعامل شهرآفتاب درمورد ویژگی های منحصر به فرد فضای نمایشگاهی و تاثیر آن بر روی صنایع، اظهار کرد: در این فضا صنعت گران، فناوران، بازرگانان، متخصصان و کارشناسان و بازیگران کلیدی و دست اندر کاران صنعت گاز جهان حضور دارند. ازاینرو فرصت و زمینه ای برای عرضه توانمندی ها و ایجاد فضای رقابتی سالم به وجود می آید.

وی ادامه داد: اکنون علی رغم اینکه کشور دارای منابع طبیعی و انسانی بسیاری است، دچار مشکلات اقتصادی هستیم چراکه در زمینه عرضه و معرفی محصولات ضعیف عمل کرده ایم.

با تبدیل شهر آفتاب به شهر نمایشگاه های بین المللی خواهان ایجاد بستر مناسبی برای عرضه محصولات و جذب صاحب نظران صنایع مختلف هستیم.

قادری ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین دارایی طبیعی و نیروی انسانی را دارد اما متأسفانه در گذشته با پدیده‌های ناپسندی همچون فرار نخبگان روبه‌رو بود که با تقویت صنعت می‌توانیم بخش عمده‌ای از آن‌ها را بازگردانده و به خدمت کشور در بیاوریم.

نماینده مجلس دهم با بیان این که ذخایر و نیروی انسانی منحصر به فردی در کشور داریم اما همچنان از جمله کشورهای توسعه یافته به حساب نمی‌آییم، بیان کرد: علت این امر در پاسخ‌های متعددی یافت می‌شود اما بارز‌ترین آن در اختیار داشتن منابع بسیار و در دسترس است که باعث می‌شود از سرمایه انسانی و قدرت تدبیر کمتر بهره‌گیری شود.

وی تشریح کرد: با اینکه کشور دارای منابع بسیار و منطقه‌ای استراتژیک است اما نتیجه مطلوبی از دارایی‌های خود نیافته است در حالی که کشورهایی با حداقل این منابع توانسته‌اند گام مؤثر و چشمگیری در توسعه فناوری و صنایع بردارند.

مدیر عامل شهر آفتاب بیان کرد: البته کشور در دوره‌های بسیاری با بی عدالتی‌های جهانی و تحریم‌ها روبه‌رو بود که این امر به خودی خود می‌تواند ارتباط کشور را محدود و مشکل‌دار کند. اکنون به طور مجدد با تحریم‌ها روبه‌رو شدیم اما نمایشگاه‌ها کمتر در تنگناهای اقتصادی قرار می‌گیرد و شامل حال تحریم‌ها نمی‌شود.

قادری ادامه داد: تمام کشورهای پیشرفته با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صاحب‌نظران هر صنعت را گرد هم جمع می‌آورد و با ایجاد شناخت مناسب و تعامل سازنده پیشرفت خوبی را نسبت به شرایط کشور به وجود می‌آورد.

نماینده مجلس دهم افزود: تحلیل‌گران اقتصادی هم معتقدند که صنعت نمایشگاهی می‌تواند بیش از 10 درصد در توسعه اقتصادی و معادلات تجاری اثرگذار باشد اما کشور ما کمتر از یک درصد از این صنعت بهره‌‌مند می‌شود.

وی توضیح داد: صنعت نمایشگاهی علاوه بر اینکه صاحب‌نظران و آخرین دستاوردهای هر صنعت را در محلی متمرکز گردآوری می‌کند، موجب رونق دیگر کسب و کارها هم می‌شود. حضور و خروج حاضران خارجی نمایشگاهی می‌تواند منابع درآمدی بسیاری را از طریق گردشگری حاصل کند و از این طریق حدود 50 درصد از فعالیت‌های غیر با رونق روبه‌رو می‌شود.

مدیر عامل شهر آفتاب مطرح کرد: صنعت نمایشگاهی با دیگر صنایع تفاوت دارد و نیازمند توجه ویژه‌ و در عین حال کم توقعی است. برای داشتن محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی باید دغدغه دسترسی به محل مذکور را به حداقل رساند و همچنین آرامش حاضران و مسئولان آن منطقه را فراهم آورد.

قادری اضافه کرد: اگر خواهان پیشرفت در عرصه صنایع مزیت‌دار کشور و عرضه استاندارد محصولات در سطح جهانی هستیم باید از تجربه و تخصص نخبگان دیگر کشورها استفاده کینم. با دعوت از پیشکسوتان صنایع هر نمایشگاه و ایجاد دسترسی آسان در حداقل زمان برای آن‌ها با استقبال بی نظیر روبه‌رو می‌شویم.

نماینده مجلس دهم بیان کرد: متأسفانه تاکنون بسترسازی مناسبی برای نمایشگاه‌های بین‌المللی نشده است. نمایشگاه بین‌المللی باید در یک شهر نمایشگاهی برگزار شود به طوری که تمام نیازهای اقامتی افراد شرکت‌کننده خارجی در پیرامون محل برگزاری نمایشگاه فراهم شود.

وی خبر داد: تبدیل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب به یک شهر نمایشگاهی در دستور کار قرار دارد و تا یک الی دو سال آینده به یکی از نمایشگاه‌های برتر خاورمیانه تبدیل می‌شود. همچنین تبدیل شهر آفتاب به یک منطقه ویژه اقتصادی هم از جمله برنامه‌های پیش رو است.

انتهای پیام /

شهر نمایشگاه های بین المللی در راه است

برچسب‌ها:

نظر شما