شناسهٔ خبر: 26315446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

برگزاری جلسات برنامه محور در خصوص موضوعات مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که موضوعات اساسی مرتبط با مسائل اصلی منافع ملی در جلسات موضوعی و برنامه محور کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص برنامه‌های آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوعات اساسی مرتبط با مسائل اصلی منافع ملی در جلسات موضوعی و برنامه محور کمیسیون  مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برجام در شرایط کنونی، توافقات گذشته یا قوانینی که مجلس باید در خصوص اجرای آن ها گزارش نظارتی بدهد، دارای اهمیت هستند، از سوی دیگر موضوعاتی که در آینده شکل می‌گیرند، مانند FATF و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مواردی هستند که با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مرتبط است و تلاش داریم تا کمیسیون امنیت ملی در این موارد حضور جدی داشته باشد.

وی افزود: اولین کاری که انجام خواهیم داد، برگزاری جلسات موضوعی است و سعی می‌کنیم که جلسات خاصی را برگزار کنیم که الزاما محدود به وزارت خارجه نیست و معتقدیم با وزارت نفت و وزارت کشور نیز در مورد انتظاراتی که مردم در کف خیابان‌ها دارند باید جلساتی را برگزار کنیم، و لازم است این نظارت‌ها به صورت معقول مورد بررسی قرار گیرد تا مولفه‌های امنیت ملی حفظ شوند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب قانون برنامه ششم حکم داده‌ایم که حضور اقتصادی در حوزه سیاست خارجی باید تقویت شود، در قالب همین برنامه باید سالانه 63 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم، این موضوعات از جمله مواردی هستند که کمیسیون امنیت با برنامه، آن‌ها را بررسی می‌کند.

این نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من از شخص آقای بروجردی تشکر می‌کنم، ایشان از پیشکسوتان اصلی سیاست خارجی کشور هستند و با آغوش باز انتخابات را بدون رایزنی برگزار کردند و برای سومین سال از مجلس دهم نیز قول مساعد همکاری جدی با اعضای کمیسیون را دادند، همچنین از آقای نقوی حسینی  نیز تشکر می‌کنم که در مدت مسئولیت خود با وجود داشتن موضع خاص، هیچ گاه مواضع خود را بیان نکرده و همواره سخنگوی کمیسیون بودند .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در مسائل سیاست خارجی باید با مردم رُک حرف بزنیم و اگر امری در راستای امنیت ملی و منافع ملی باشد در آن موضوع پیش قدم باشیم و در غیر اینصورت باید راحت برای مردم توضیح بدهیم، امیدواریم که همین مسیر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی شود./

پایان پیام

نظر شما