شناسهٔ خبر: 26312821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

سد نرم آب ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد نرم آب گلستان تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

علی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت پیشرفت سد نرم آب اظهار کرد: در سال ۹۴ که من وارد مجموعه آب منطقه ای شدم به من اطلاع دادند که با تعطیلی پروژه سد نرم آب ۴۰۰ نفر بیکار می شوند، بنابراین با تلاش مبالغ ۵۲ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان و مبالغی دیگر را محقق کردیم.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته برای تکمیل سد مشکل نقدینگی داشتیم، افزود: اگر از من مهمترین اتفاق سال ۹۶ را بپرسید می گویم مهمترین اتفاق تامین اعتباری بود که اواخر سال برای این سد انجام شد چرا که در زمان تحویل سال نو همکاران من در سازمان برنامه ریزی و بودجه تلاش خود را کردند تا اعتبار لازم را برای این سد بگیرند.

نظری گفت: با دریافت نقدینگی نگرانی هایی که ما در کاسه سد داشتیم برطرف شد چراکه نگرانی وقوع سیل و تلفات جانی برای افرادی که در روستای نزدیک سد از جمله جنگلده پایین ساکن بودند را داشتیم که خوشبختانه مشکل برطرف و این روستا جابه جا شد.

وی با بیان اینکه سد نرم آب تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این مبلغ از محل اعتبار عمومی دولت و تسهیلات بخش خصوصی دولت تحت عنوان ماده ۵۶ هزینه شده است، البته سد نرم آب به عنوان اولین طرح در بخش آب کشور بوده که برای تامین منابع از این محل به اجرا رفت و بعد از سد نرم آب تعدادی سد دیگر در کشور هم برای تامین هزینه به همین شکل عمل شده است.

نظر شما