شناسهٔ خبر: 26312782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

نادیده گرفتن خدمات پرستاری بی انصافی است

سازمان نظام پرستاری نماینده صنف بزرگ پرستاری است و امیدواریم بتوانیم در فضای دوستانه و صمیمی در رفع مشکلات نظام سلامت خصوصا جامعه پرستاری کمک کرده باشیم

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به توانایی جامعه پرستاری در پیشبرد برنامه های حوزه سلامت، بر ضرورت استفاده از همفکری هلال احمر و سازمان نظام پرستاری تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار مدیران ارشد سازمان نظام پرستاری، با بیان اینکه می توان با ارتباط و تعامل بین سازمان نظام پرستاری و جمعیت هلال احمر از پتانسیل های موجود در این دو نهاد بهره مند شد، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری نماینده صنف بزرگ پرستاری است و امیدواریم بتوانیم در فضای دوستانه و صمیمی در رفع مشکلات نظام سلامت خصوصا جامعه پرستاری کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری نیروی خدوم نظام سلامت است و زحمت زیادی متحمل می شود، خاطر نشان کرد:  اگر خدمات پرستاری نادیده گرفته شود، بی انصافی مطلق است و باید قدردان زحمات پرستاران بود. زیرا این قشر مشکلات متعددی دارند و خوشبختانه با تلاش سازمان نظام پرستاری تا حدودی مشکلات حل شده اما متاسفانه مشکلات زیادی باقی مانده است و این مشکلات(Difficulties) به دلیل کمبود اعتبارات، مشکلات زیر ساختی و از این قبیل است.

پیوندی با بیان اینکه مردم حق دارند که خدمات با کیفیت دریافت کنند، افزود: مشکلات و مسائل سیستم سلامت باید بین خودشان حل شود تا مردم بتوانند خدمات با کیفیت دریافت کنند و به حق قانونی خود دست یابند .

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: جمعیت هلال احمر با تمامی سازمان های مردم نهاد، خیریه، دولتی و غیردولتی در ارتباط است زیرا می توان با ارتباط با سایر سازمان ها به اهداف بشردوستانه سریعتر دست یافت.

وی افزود: جمعیت با اهدافی از جمله کاهش مشکلات مردم، کمک به سلامت مردم، تکریم انسان ها، ترویج صلح و دوستی رفاقت و برادری و این ارتباط ها می تواند کمک کننده باشد.

پیوندی در ادامه عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی، نگاه به تغییر و نگاه مثبت به سالمندی در کشور شکل نگرفته و زیرساخت های لازم آماده نشده است و برای کمتر کردن هزینه ها باید نیروی انسانی مورد نظر درحوزه توانبخشی را در نظر داشت .

وی با بیان اینکه توانبخشی تنها در حوزه سالمندی نیست و در تمامی رده ها کاربرد دارد، گفت: در حال حاضر ۶ مرکز توانبخشی افتتاح شده و تا پایان امسال در مراکز استان ها مراکز توانبخشی با ۴ رشته اصلی راه اندازی خواهد شد و در این راستا جمعیت هلال احمر به کمک سازمان نظام پرستاری نیاز دارد و می توان همکاری های دوجانبه داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تعرفه های توانبخشی متناسب با خدمات تعریف نشده است، اظهار داشت: می توان با کمک سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه این تعرفه ها را تغییر داد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری از گستردگی شبکه ارتباطی در سراسر کشور برخوردار است، تصریح کرد: آموزش همگانی با کمترین هزینه می تواند در سراسر کشور از طریق هیئت مدیره های نظام پرستاری انجام شود و این عمل می تواند با تشکیل یک کمیته مشترک صورت گیرد .

پیوندی افزود: با تشکیل کمیته مشترک میان سازمان(Organization) نظام پرستاری و جمعیت هلال احمر و انعقاد تفاهم نامه، می توان از پتانسل یکدیگر بهره جست و برنامه ها را اجرایی کرد.

نظر شما