شناسهٔ خبر: 26312778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تدابیر ویژه بغداد برای مقابله با بقایای تروریست‌ها و نقض حاکمیت از جانب ترکیه

نخست وزیر عراق در نشست با فرماندهان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی کشور، تدابیر فوری و ویژه‌ای برای مقابله با گروه‌های تروریستی و هرگونه نقض حاکمیت کشور اتخاذ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که اقداماتی سریع و عملیات‌هایی ویژه برای سرکوب بقایای تروریست‌ها در عراق وجود دارد و بحران‌های حاری در کشور بر قدرت دولت تاثیر نخواهد گذاشت.

تدابیر ویژه دولت العبادی برای مقابله با بقایای تروریست‌ها

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریة» منتشر شد، اعلام کرد: رئیس هیأت دولت عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، در نشست با فرماندهان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی به بررسی اوضاع امنیتی در کشور و برنامه‌های تامین امنیت راه‌ها و تلاشهای اطلاعاتی برای نابود کردن گروه‌‌های تروریستی پرداخت.

بر اساس این گزارش، العبادی تاکید کرد که تدابیری سریع و عملیاتی جدی برای غلبه بر این گروه‌های تروریستی که به دنبال اقدامات تروریستی در خارج از شهرهای عراقی هستند، اندیشیده شده است و تلاش‌های اطلاعاتی برای شناسایی شمار زیادی از عناصر تروریستی و بازداشت آنها، مثمر ثمر بوده است.صربات وارده به سرکرده‌های تروریست و داعشی در سوریه از سوی نیروهای عراقی، آنها را مجبور کرده با بستن راه‌ها به روی شهروندان، آنها را هدف قرار دهند اما نیروهای عراقی همچنان در کمین این تروریست‌ها هستند و تا نابودی کامل آنها به این عملیات‌ها ادامه می‌دهند. بحران‌های کنونی در کشور بر توانمندی و قدرت دولت تاثیر نخواهد گذاشت و ما از چالش تروریسم عبور خواهیم کرد و می‌توانیم با هر چالش دیگری مواجه شویم.

با وجود اعلام پیروزی نیروهای مشترک عراقی بر داعش در اواخر سال میلادی پیش، عملیات هوایی جنگنده‌های ارتش عراق و عملیات‌های موشکی نیروهای مشترک عراقی در مرزهای سوریه همچنان ادامه دارد و تاکنون خسارات جانی و مالی زیادی به تروریست‌ها وارد شده است.

تدابیر دولت برای مقابله با هرگونه نقض حاکمیت کشور

از سوی دیگر در نشست روز گذشته، شورای امنیتی هیأت دولت به ریاست العبادی؛ همچنین با بررسی اقدامات ترکیه علیه حاکمیت عراق،  تصمیماتی برای حمایت از حاکمیت این کشور و رد هرگونه تجاوز به آن، اتخاذ شد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای که در پایگاه خبری «السومریة» منتشر شد، اعلام کرد که العبادی در نشست وزرای امنیتی کشور، به بررسی اقدامات ترکیه در نقض حاکمیت زمینی و هوایی عراق، پرداخت و طی این نشست، وزیر دفاع، گارد مرزی، پدافند و وزیر خارجه به تشریح اقدامات ترکیه به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در خاک عراق پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این نشست، مجموعه تصمیماتی برای حمایت از حاکمیت عراق و رد هرگونه تجاوز به خاک آن، اتخاذ شد. همچنین تجاوز ترکیه به خاک عراق محکوم و مردود اعلام شد.

بنا بر بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، قرار شد که از کلیه راه‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از نقض مجدد حاکمیت این کشور استفاده شود. همچنین قرار شد یک کمیته متشکل از ریاست ستاد مشترک ارتش، عملیات مشترک، امنیت و اطلاعات وزارت دفاع،  گارد مرزی، وزارت کشور و مستشاری امنیت ملی برای ارائه گزارش در این باره و ارائه توصیه‌های خود در اسرع وقت تشکیل شود.

این در حالی است که ارتش ترکیه، به بهانه هدف قرار دادن پ‌ک‌‌ک شاخه نظامی حزب کارگران کردستات، تا نزدیکی‌های اربیل در منطقه کردستان پیشروی کرده است.

انتهای پیام/ص

نظر شما