شناسهٔ خبر: 26312698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

کارخانه اسید سولفوریک در اسدآباد احداث می‌شود

نمایندگی همدان

فرماندار شهرستان اسدآباد از احداث کارخانه اسید سولفوریک در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح مهم صنعتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با ظرفیت 120 تن در شهرک صنعتی شهرستان ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

کریم حمیدوند در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک بهاران همدان طرحی را به اجرا رسانده که موفق بوده و با توجه به بازاری که در غرب کشور دارد، با صحبت‌های انجام گرفته شده، طرح صنعتی کارخانه اسید سولفوریک توسط این سرمایه‌گذار در اسدآباد اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به قول‌های مساعد در راستای تحویل زمین به این سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی شهرستان خاطرنشان کرد: هفته آینده طی جلسه‌ای که در استان با حضور استاندار در راستای سرمایه‌گذاری کارخانه رینگ همدان برگزار می‌شود، زمان کلنگ‌زنی احداث طرح صنعتی کارخانه اسید سولفوریک  اسدآباد نیز اعلام خواهد شد.

اسید سولفوریک به عنوان ماده اولیه در تولید کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله موارد مصرف اسید سولفوریک کودشیمیایی نظیر سولفات مس، سولفات آهن و سولفات آمونیوم بوده و در تولید بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات نقش بسزایی در ایجاد حاصلخیزی خاک دارند.

انتهای پیام

نظر شما