شناسهٔ خبر: 26312644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمایش افغان‌های ساکن بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: اجرای سیزدهمین دوره طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن در این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالرضا بشیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح یاد شده 15 سال است در کشور اجرا می‌شود اما در استان بوشهر سیزدهمین دوره آن آغاز شده و به مدت 45 روز ادامه دارد.
وی بیان کرد: داشتن کارت آمایش برای پناهندگان ساکن کشورمان الزامی است.
بشیری ادامه داد: از افغان‌های ساکن استان بوشهر انتظار است در صورتی که واقعه تولد، ازدواج، طلاق یا فوت در خانواده آنها رخ داده، با مراجعه به این اداره کل، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را اصلاح کنند.
بشیری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای حل مشکلات اتباع دارنده کارت آمایش گفت: یکی از مشکلات این افراد سفر به افغانستان بود که با هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی این مشکل حل شده و اتباع می‌توانند به مدت یک ماه به وطن خود رفته و سپس به ایران بازگردند.
وی افزود: وزارت کشور پیگیر است که افغان‌های دارای کارت آمایش بتوانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر ادامه داد: هشت هزار تبعه افغانستان دارنده کارت آمایش در استان بوشهر حضور دارند که افزون بر دریافت خدمات از ایران، زیر پوشش برنامه‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هم هستند.
بشیری یادآور شد: برای یکهزار و 400 نفر از اتباع افغان آسیب پذیر دفترچه بیمه سلامت صادر شده که از این میزان تاکنون یکهزار نفر دفترچه خود را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: آن دسته از اتباع افغانستان که قشر آسیب پذیر نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.
7212/6043**

نظر شما