شناسهٔ خبر: 26312515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نیکفر لیالستانی:

تصدی‌گری دولت در گردشگری به رونق این حوزه ضربه زده است

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی مجلس اعتقاد دارد تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری به این حوزه آسیب زده‌ است.

صاحب‌خبر -

ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری و عدم حضور بخش خصوصی در این حوزه گفت: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در حوزه گردشگری کشور ایفا کند؛ لذا باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه برداشته شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لغو برخی قوانین یا تصویب برخی از آنها نیاز باشد، دولت به مجلس لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند.

وی ادامه داد: تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری به این حوزه آسیب زده‌است و باید با میدان دادن به بخش خصوصی، باعث رونق بخشی به این حوزه شود و تنها به نظارت اکتفا کند و تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: در تمام حوزه‌هایی که نیاز به حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، باید با امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد و کمک‌هایی به آنها می شود، بتوان جاذبه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر فراهم شود.

وی تأکید کرد: حوزه گردشگری در کشور ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر و همچنین جذب سرمایه‌های کلان را دارد و بخش خصوصی می‌تواند با کمک دولت، باعث رونق بخشی به حوزه گردشگری و بالا رفتن سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور شود.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: نباید  حوزه گردشگری در کشور را به حال خود رها کرد و اگر دولت در خصوص سپردن امور به بخش خصوصی موانع قانونی می‌بیند، برای حل این موانع انفعالی عمل نکند و از طریق لایحه به مجلس، به فکر حل کردن موانع باشد./

پایان پیام

نظر شما