شناسهٔ خبر: 26312471 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کبیری:

سازمان امور مالیاتی اخلال گران اقتصادی را معرفی کند/تاکید بر رصد مالیاتی بازارها

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تشکیل کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازارهای ارز، سکه، خودرو و مسکن را مثبت ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

سیدتقی کبیری در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  تشکیل کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن در سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به دلیل ضعف های اقتصادی، شرایط و معیشت بسیاری از خانوارها با مشکل روبرو شده است؛ اما با این وجود برخی افراد با سوءاستفاده از بی ثباتی در اقتصاد به سودهای نجومی رسیده  و از پرداخت مالیات نیز شانه خالی می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه سازمان امور مالیاتی کشور،کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن تشکیل داده اقدام خوبی است؛ اما این موضوع باید از مدت ها پیش در دستور کار قرار می گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:مسئولان اقتصادی کشور باید به این نکته توجه کنند شرایط بازارهای مختلف با التهاب روبرو شده بنابراین رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن هرچند که اقدام صحیحی است؛ اما می تواند باعث شود قیمت ها با رشد بیشتری نیز روبرو شوند.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: رصد مالیاتی بازارها باید به نحوی انجام شود که مانع فعالیت سوداگران در اقتصادشود و نکته مهم دیگر اینکه از افزایش مجدد نرخ ارز، سکه، خودرو و مسکن به بهانه پرداخت مالیات جلوگیری شود.

وی ادامه داد:در خصوص نرخ ارز نیز مسائلی وجود دارد بطور مثال اعلام نرخ 4200 تومانی برای هر دلار در شرایطی که بازار با آشفتگی روبرو شده اقدام مناسبی نبوده و باید دولت از مدت ها قبل ارز را تک نرخی می کرد.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سازمان امور مالیاتی و نهادهای نظارتی براساس رصدهای دقیق کارشناسی باید اسامی اخلال گران اقتصادی را به قوه قضائیه اعلام کنند./

پایان پیام

  

نظر شما