شناسهٔ خبر: 26312216 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابزار ترجمه به مسنجرهای فیس‌بوک اضافه خواهد شد +تصاویر

نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک با استفاده از دستیار هوشمند M به زودی به ابزار ترجمه همزمان مجهز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ابزار ترجمه به مسنجرهای فیس‌بوک اضافه خواهد شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس‌بوک در جدیدترین اخبار خود، خبرهای خوبی برای کاربران مسنجر داشت: قرار است به زودی ابزار ترجمه همزمان روی این مسنجر طراحی شود تا کاربران با دریافت پیام در صورت درخواست، ترجمه آن‌ها را هم ببینند.

در اخباری که به تازگی از فیس‌بوک در رسانه CNET منتشر شده، مشخص شده است که فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است مسنجر خود را به مترجمی مجهز خواهد کرد که قادر است متن پیام‌ها را به صورت همزمان ترجمه کند و کاربران به دلیل داشتن زبان متفاوت نگران نباشند. این ابزار ابتدا قرار است در کشورهای آمریکا و مکزیک راه‌اندازی شود و با زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی کار خواهد کرد. CNET همچنین خبر داده که فیس‌بوک برنامه‌ای دارد تا این قابلیت را در کشورهای دیگر جهان هم راه‌اندازی کند.

در حال حاضر، کاربران برای اینکه یک پیام را ترجمه کنند از اپلیکیشن‌های ترجمه و یا Google Translate استفاده می‌کنند که هرچند مفید هستند اما متن را به درستی ترجمه نمی‌کنند و برای فهمیدن متن باز هم به تلاش بیشتری نیاز است که این مترجم همزمان با استفاده از دستیار هوشمند M خود متن‌ها را ترجمه می‌کند و نیازی به ترجمه دوباره آن توسط کاربر نیست. از طرفی با این قابلیت جدید، مسنجر قبل از باز کردن پیام از کاربر می‌پرسد که خواهان ترجمه این متن هست یا نه. در صورتی که کاربر از مترجم خواسته باشد که متن را ترجمه کند، متن اصلی از مسنجر پاک خواهد شد.

گفتنی است؛ این ابزار در ماه آوریل معرفی شده بود که موفقیت آن باعث شد این ابزار کارآمد توسعه پیدا کند.

ابزار ترجمه به مسنجرهای فیس‌بوک اضافه خواهد شد +تصاویر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما