شناسهٔ خبر: 26312006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار مرکزی تأكيد كرد:

ايجاد اشتغال پايدار در جوامع روستایی با توسعه صنعت گردشگری

گروه اجتماعی - سید‌علی آقازاده گفت: توسعه صنعت گردشگری در روستاها علاوه بر در‌آمدزایی، افزایش اشتغال و کاهش آمار بیکاری در این مناطق را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

ايجاد اشتغال پايدار در جوامع روستایی با توسعه صنعت گردشگری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده استاندار مرکزی روز گذشته، 2 تیرماه در سومین سفر خود به شهرستان فراهان در دیدار با مردم روستای تلخاب، گفت: توسعه صنعت گردشگری در تلخاب علاوه بر در‌آمدزایی، افزایش اشتغال و کاهش آمار بیکاری در این منطقه را به همراه دارد.
وی اظهار کرد: تلخاب علاوه بر دارابودن ظرفیت‌های کشاورزی با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری مختلف از جمله وجود چشمه آب معدنی از ظرفیت‌های مناسبی برای تبدیل به قطب گردشگری استان مرکزی برخوردار است.
آقازاده افزود: روستای تلخاب از جمله مناطق استان مرکزی است که بیشترین جمعیت جوان را داشته و نرخ بیکاری در این منطقه نسبت به سایر روستاهای استان بیشتر است که می‌توان با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بخشی از مشکلات این منطقه را رفع و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کرد. با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال روستایی می‌توان در زمینه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی ادامه داد: طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از جمله راهبردهای بزرگ دولت و مجلس شورای اسلامی است که تنها باید به روستاییان و با رویکرد اشتغال در این مناطق اختصاص یابد.
استاندار مرکزی راه دسترسی کاظم‌آباد به تلخاب را از جمله مشکلات شهرستان فراهان و روستای تلخاب دانست و افزود: اعتبارات سال جاری شهرستان فراهان به میزان 100 میلیارد ريال است در حالی‌که ایجاد راه دسترسی در شهرستان فراهان نیز نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است و باید تلاش شود از محل اعتبارات ملی تامین شود.
آقازاده افزود: با تبدیل روستا به شهر این منطقه به شهرداری مجهز و بسیاری از مشکلات مردم منطقه برطرف می‌شود و می‌توان از ظرفیت شهرداری نیز برای احداث این راه دسترسی استفاده کرد. تبدیل روستای تلخاب به شهر برای رفع مشکلات این منطقه در دستور کار مسئولان این استان است.
به گزارش ایکنا، رییس سازمان برنامه‌ و‌بودجه استان مرکزی نیز گفت: 28 هزار نفر جمعیت در شهرستان فراهان وجود دارد که 70 درصد این جمعیت در روستاها و بقیه در شهرهای این شهرستان زندگی می‌کنند.
رقیه یادگاری افزود: 50 درصد جمعیت شهرستان فراهان در زمینه کشاورزی و 15 درصد آنان در حوزه‌های مختلف صنعتی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری شهرستان فراهان هشت‌و‌پنج‌دهم درصد است در حالی که نرخ بیکاری استان مرکزی 9‌و‌هشت‌دهم درصد عنوان شد. شهرستان فراهان از نظر سطح زیر کشت محصولات زراعی رتبه دوم را در سطح استان به خود اختصاص داده است.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: تبدیل روستای تلخاب به شهر در کمیسیون دفاعی، امنیت و سیاسی مجلس شورای اسلامی مصوب و از دستور کار خارج نشده است. برخی مشکلات از جمله تنگناهای اقتصادی موجب شده تا تبدیل روستای تلخاب به شهر سرعت لازم را نداشته باشد.
گفتنی است در سفر استاندار مرکزی به روستای تلخاب عملیات اجرایی سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی این روستا با 25 میلیارد ریال اعتبار و هفت میلیارد ریال تسهیلات در زمینی به وسعت 950 متر مربع و 450 متر زیر بنا آغاز شد.

ايجاد اشتغال پايدار در جوامع روستایی با توسعه صنعت گردشگری
انتهای پیام

نظر شما