شناسهٔ خبر: 26311904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترامپ محدودیت‌های تجاری جدید علیه چین وضع می‌کند

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

یک روزنامه مشهور آمریکایی از تصمیم ترامپ برای اعمال محدودیت‌های تجاری بیشتر علیه چین خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بسیاری از شرکت های چینی را از سرمایه گذاری در بخش فناوری آمریکا منع کرده و اجازه صادرات بیشتر فناوری به چین را ندهد.

بر اساس این گزارش وال استریت ژورنال افزود: این تدابیر جدید محدودکننده قرار است تا پایان هفته جاری اعلام شود و هدف اصلی واشنگتن از اعمال این محدودیت های تجاری، مقابله با ایده "ساخت چین 2025 " است، طرحی که چین قصد دارد با اجرای آن به یک کشور پیشرو در زمینه فناوری در جهان تبدیل شود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا در حال تدوین قوانینی است تا مانع از خریداری سهام شرکت های فناوری آمریکایی از سوی شرکت هایی شود که حداقل 25 درصد مالکیت آنها در اختیار چینی هاست.

رویترز نیز محدودیت سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش فناوری آمریکا را تایید کرده است. از سوی دیگرف شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا نیز در حال بررسی طرح های مشترکی هستند تا صادرات فناوری به چین را به شدت محدود کرده و کنترل های بیشتری را علیه صادرات فناوری به این کشور اعمال کنند.

پس از اعلام این گزارش شاخص سهام آمریکا بیش از 0.5 درصد افت داشته است. کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا هنوز حاضر به توضیح در این باره نشده اند. طی هفته های اخیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین به شدت بالا گرفته است.

آمریکا قصد دارد از اوایل جولای نیز تعرفه های جدیدی را علیه 34 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کند. پکن نیز تهدید کرده است که تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ می کند.

ترامپ پیش از این خواستار کاهش کسری تجاری آمریکا با چین شده است. این رقم سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است. دولت آمریکا پیش از این نیز تعرفه های تجاری را علیه 200 میلیارد دلار واردات کالا و خدمات از چین اعمال کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما