شناسهٔ خبر: 26311872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وزش بادهای ۱۲۰روزه سیستان و بروز گرد و خاک در زابل

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:منطقه زابل با توجه به وزش بادهای 120 روزه سیستان در دو تا سه روز آینده با بروز پدیده گرد و خاک شدید مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت افزود: بادهای 120 روزه سیستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد. وی اظهار داشت:همچنین با توجه به وزش این بادها در دو تا سه روز آینده ، برای استان های سیستان و بلوچستان ، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و جنوب سمنان وزش باد شدید پیش بینی شده است.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وزش بادهای 120 روزه در استان های سیستان و بلوچستان ، زهک، زابل و نهبندان شدید خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: همچنین در برخی از نقاط استان های خوزستان ، بوشهر و ایلام در برخی از ساعات وزش باد شدید موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: امروز در ارتفاعات شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در شرق مازندران و شمال شرق تهران رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی با رعد و برق همراه خواهد بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنان طی سه روز آینده هوای گرم در نیمه غربی کشور ماندگار و در نوار شرق دما دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین نقاط کشور

حقیقت با بیان اینکه در تهران نیز همچنان هوای گرم تا پایان هفته وجود دارد، افزود: بیشینه دمای تهران در روز گذشته 37 درجه بود و امروز به حددو 38 خواهد رسید، کمینه هوای امروز صبح پایتخت نیز 26 درجه بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز گذشته دلگان در استان سیستان و بلوچستان 49 و کهنوج استان کرمان 48 درجه گرمترین و امروز صبح فرودگاه اردبیل و ورزقان در استان آذربایجان شرقی با 9 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.

*** توصیه های هواشناسی به کشاورزان

حقیقت گفت: کشاورزان نیمه غربی کشور شامل استان های کرمانشاه، کردستان ، همدان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد اگر علائمی مانند سوختگی را در تاج درختان میوه مانند سیب ، گلابی و به مشاهده کردند احتمال نشانه آلودگی به بیماری «آتشک» است بنابراین بهتر است بعد از هرس اندام های آلوده درباره سم پاشی درختان با کارشناسان مشورت کنند.

نظر شما