شناسهٔ خبر: 26311666 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عذر خواهی وزیر صنعت از رسانه‌ها در پی اظهارات بی‌ادبانه سینکی/ معاون سفارشی عزل نمی‌شود

وزیر صنعت و تجارت به جای عزل معاون سفارشی خود به توجیه اظهارات توهین‌آمیز او و بی‌احترامی‌اش به رسانه‌ها پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد شریعتمداری در توجیه اظهارات معاونش مبنی بر اینکه رسانه‌ها درباره مسائل اقتصادی چرت و پرت می‌گویند، مدعی شد: حتما آقای سینکی خسته بوده و خطاب اظهاراتش نسبت به اصحاب رسانه و جراید نبوده است!

وی ادعا کرد: بدون تردید این شخص رسانه‌ای بوده و این سهو لسان و‌اشتباه بیان از آن قسمت‌هایی است که نیاز به گذشت رسانه‌ها دارد.
شریعتمداری تأکید کرد: بنده به نمایندگی از دیگرانی که قدر رسانه‌ها و مطبوعات را نمی‌دانند عذرخواهی می‌کنم، یکی از مهم‌ترین ارکان دموکراسی در کشورمان وجود رسانه‌های آزاد است که ایجاد شفافیت را به وجود می‌آورد و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم.
وزیر صنعت و معدن در ادامه افزود: حتما تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و انتقال صحیح اطلاعات وجود دارد و هر روز بهتر خواهد شد.
گفتنی است، حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در واکنش به سؤال خبرنگاری درخصوص اقدامات انجام‌شده برای تنظیم بازار گفت: رسانه‌ها چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرفمان را بزنیم.

سینکی که تاکنون بار‌ها با سفارش اصلاح‌طلبان به مسئولیت‌های مهم در وزارت صنعت و خصوصا بخش بازرگانی منصوب شده و هربار هم به دلیل بی‌کفایتی مجبور به ترک این مسئولیت مهم شده است دو روز پیش در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی اصناف در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که «مردم این روز‌ها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند، چه‌کار‌هایی را برای پاسخگویی به این انتظارات دردستور کار دارید؟»، با ادبی اظهار کرد: «من از رسانه‌ها انتظار دارم که این‌قدر چرت‌وپرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم!.»
وی افزود: من قصدی برای صحبت در این شرایط نداشتم.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اینکه «مردم از شما به‌عنوان مسئول انتظار تنظیم بازار را دارند؟» با خنده گفت: «چه انتظاری دارند؟.

سینکی در پاسخ به اینکه «برای تنظیم بازار چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟»، گفت: «من به شما نباید جواب بدهم».
وی هنگامی که با این جواب خبرنگار تسنیم مواجه شد که رسانه‌ها نماینده مردم هستند و مردم انتظار پاسخگویی مسئولان را دارند، مدعی شد: «شما خبرنگار هستید و نماینده مردم نیستید».

این اظهارات توهین‌آمیز معاون شریعتمداری درحالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش در ابلاغی تمام اختیارات خود را در کارگروه تنظیم بازار به سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی خود واگذار کرد.
چند شغله‌ای که ستاد تنظیم بازار را به اغما برد
البته جناب سینکی در دولت یازدهم با عملکرد خود سبب شد تا ستاد تنظیم بازار به اغما برود. به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، در ابتدای دولت یازدهم، با سفارش محمد شریعتمداری و اصلاح‌طلبان، نعمت زاده برای حسن یونس سینکی به عنوان «معاونت توسعه بازرگانی داخلی» حکم زد لیکن به دلیل نگاه تجاری و بازرگانی سینکی و نگاه صنعتی و تولیدی نعمت‌زاده این دو، دچار مشکل شدند به طوری که نعمت‌زاده، عملکرد سینکی در حوزه بازرگانی داخلی و تنظیم بازار را خلاف تولید داخل ارزیابی می‌کرد. بر همین اساس، سینکی در جلسه‌ای نعمت زاده را تهدید به استعفا کرد و نعمت زاده نیز تهدید را تبدیل به فرصت و وی را ترغیب به استعفا کرد. سینکی که در دوران حاکمیت جبهه دوم خرداد در دولت هشتم و نهم، معاون وزیر بازرگانی وقت (محمد شریعتمداری) بود بعد از جدایی از نعمت‌زاده در دولت یازدهم، از سوی شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی، در دو تاریخ متفاوت، دو حکم با عنوان «دبیری ستاد هدفمندی یارانه ها» و «دبیری ستاد تنظیم بازار» را دریافت کرد. از طرف دیگر، ستاد انتصابات اصلاح‌طلبان نیز که ارتباط نزدیکی با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی داشت خواستار حضور سینکی در این وزارتخانه شد. در نهایت وی به عنوان قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی منصوب شد. پستی که تا آن زمان در وزارت جهاد کشاورزی سابقه نداشت. انتصاب حسن یونسی سینکی توسط شریعتمداری و حجتی موجب دلخوری نعمت‌زاده و برخی تولیدکنندگان شد و ضلع اصلی ستاد تنظیم بازار یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل این دلخوری، دچار مشکل شد و درنهایت ستاد تنظیم بازار به اغماء رفت. وی البته چندین بار در بازه‌های زمانی مختلف مسئولیت تنظیم بازار و معاونت بازرگانی وزارت صنعت را در دوره اصلاح‌طلبان برعهده داشته که هربار هم پس از گذشت مدتی استعفا کرده است؛ بنابراین با این کارنامه مشعشع! جناب سینکی در تنظیم بازار، معلوم نیست وزیر صنعت وتجارت چه اصراری به سپردن چندباره این مسئولیت به
وی‌دارد؟

نظر شما