شناسهٔ خبر: 26311429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی:

پیوستن ایران به کنوانسیون‌های مربوط به FATF منتفی است

نصر: عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: پیوستن ایران به کنوانسیون‌های مربوط به FATF با بیانات مقام معظم رهبری کاملا منتفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مبنی بر اینکه مجلس در مواردی مثل مبارزه با تروریسم و پولشویی مستقلا قانون بگذارد، اظهار کرد: بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب تکلیف ما را با لوایح مربوط به FATF روشن کرد و دیگر جای هیچ‌گونه بحث و حرف و حدیثی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در چنین زمان‌هایی راهکارهای حیاتی را به ما نشان می‌دهند، گفت: ایشان فرمودند که ضرورتی ندارد که ما به این کنوانسیون‌های خارجی ملحق شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم که سر و ته این کنوانسیون‌ها چیست و در دست چه کسانی به صورت مشخص می‌چرخد اما مسئله روشن برای ما آن است که این لوایح در ساختار نظام استکباری تهیه و تدوین می‌شود.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب به خوبی مؤید آن است که ما باید در زمینه مسائلی چون پولشویی، مقابله با تأمین مالی تروریسم و حقوق بشر طرح و لایحه تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه راهکار ما برای ادامه این راه کاملا مشخص است، خاطرنشان کرد: پیوستن به کنوانسیون‌های مربوط به FATF کاملا منتفی است و نباید دیگر در مجلس مطرح شود، لذا ما باید خودمان به صورت طرح یا لایحه‌ای این موضوعات را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما